نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 10:36

۶ واحد صنفی مزاحم در تهران پلمب شد

۶ واحد صنفی متخلف در3 ماه اخیر طبق رای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ شهرداری در منطقه 8 تهران پلمب شد.

به گزارش فارس، با توجه به لزوم نظارت و ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم، در سه ماه اخیر سال جاری ۶ واحد صنفی متخلف با رأی کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ شهرداری پلمب و از ادامه فعالیت آنها در راستای اعمال قانون جلوگیری به عمل آمد.

  این اقدام بر اساس قانون بهرمندی مدیریت شهری از محدوده اختیارات قانونی محوله در قانون شهرداری‌ها و برنامه‌ریزی بلند مدت و کوتاه مدت به منظور عدم تاسیس اماکن مزاحم و غیر بهداشتی در سطح شهر بوده که توسط اداره ساماندهی صنایع و مشاغل معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه۸ انجام شده است.

 در همین راستا، ضمن بازدید از ۶۹۶ پرونده و برگزاری جلسه کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵،  ۱۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفت که برای تعداد ۶ پرونده رای بند ۲۰ صادر گردید.

گفتنی است  بند ۲۰ ماده ۵۵ از ایجاد و تاسیس کلیه اماکنی که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنین یا مخالف اصول زیست محیطی در شهرهاست جلوگیری می‌کند. بر اساس بندهایی از ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیرمجاز از این معابر برای کسب و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از این اقدام جلوگیری و برای رفع موانع موجود و آزادسازی معابر توسط ماموران خود اقدام کند.

 
همچنین مقابله با تخلفات شهری از قبیل اشکال مختلف سد معبر به صورت روزانه توسط کارشناسان این معاونت اجرا می شود و طرحی مقطعی و فصلی نیست.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1428406

مهمترین اخبار ایران و جهان: