نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 09:57

8 پرو‌ژه انتقال آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری در انتظار سرمایه‌گذار بخش خصوصی

مدیر آب‌ و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از آمادگی واگذاری اجرای هشت پروژه تامین و انتقال آب کشاورزی به بخش خصوصی برای افزایش تولیدات بخش کشاورزی و اشتغال‌زایی برای 2 هزار نفر در استان ، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامرضا ذاکری صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری از آمادگی واگذاری اجرای هشت پروژه تامین و انتقال آب کشاورزی به بخش خصوصی برای افزایش تولیدات بخش کشاورزی و اشتغال‌زایی برای ۲ هزار نفر در استان، خبر داد و گفت: این طرح‌ها در سطحی حدود ۴ هزار و ۷۲۰ هکتار در دست اجراست.

مدیر آب‌ و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این طرح‌ها شامل، احداث شبکه فرعی آبیاری اراضی زیر سد بیدکان در سطح ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی دوراهان در سطح ۴۰۰ هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی سرچاه و دوازده امام در سطح ۶۰۰ هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی گاوتوت در سطح ۳۵۰ هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی دره‌ گله‌گرد در سطح ۶۰ هکتار، تامین و انتقال آب به اراضی دهند سفلی در سطح ۲۵۰ هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی چلو سرمور در سطح ۱۹۰ هکتار و تأمین و انتقال آب به اراضی بوگر در سطح ۱۷۰ هکتار است.

وی افزود: برای تکمیل و بهره‌برداری بخش تأمین و انتقال آب و اجرای شبکه آبیاری نوین به اعتباری بالغ‌ بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

ذاکری اضافه کرد: اجرای طرح‌های قابل‌ واگذاری، زمینه اشتغال ۲ هزار نفر را به‌ صورت مستقیم فراهم خواهد کرد و نقش مهمی در افزایش تولیدات بخش کشاورزی شامل زراعت و باغات به‌ صورت حداقل سالیانه ۶۰ هزار تن دارد.

وی توضیح داد: این هشت طرح نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی متوسط بالای ۵۰ درصد در دست اجراست که دارای تخصیص آب در مجموع حدود ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه است.

مدیر آب‌ و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری،گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام تأمین و انتقال آب و توسعه کشاورزی در اراضی شیب‌دار با هدف حفاظت اراضی کشاورزی، جلوگیری از فرسایش خاک، توسعه اراضی زراعی و باغی در دست اجراست که به‌ دنبال آن رفع محرومیت، ایجاد اشتغال، تولید و افزایش درآمد ممکن خواهد شد.

پایان پیام/ ۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1428250

مهمترین اخبار ایران و جهان: