نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 09:46

احصا ۳۱۹ عرصه سرمایه‌گذاری در گیلان

استاندار گیلان از احصا ۳۱۹ عرصه سرمایه‌گذاری در این استان در طول یک و نیم سال گذشته خبر داد و گفت: دانش پایه و بنیان کردن واحدهای تولیدی در گیلان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است و در همین راستا اقدامات خوبی در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی صبح امروز در نشست کمیته اشتغال گیلان و در سالن الغدیر استانداری با اشاره به شرایط خوب گیلان در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری اظهار کرد: در طی یک و نیم سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری در این استان انجام شده و شرایط گیلان به نسبت میانگین کشوری، بسیار خوب است. 

وی با تاکید بر راستی آزمایی میزان اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی در گیلان افزود: برخی از دستگاه‌ها به وظایف خود در حوزه اشتغال عمل کرده و برخی دیگر در حال انجام تعهدات خود در حوزه اشتغال هستند از این رو باید تمامی این موارد مورد آمایش و راستی آزمایی قرار گیرد. 

استاندار گیلان با ابراز خرسندی از عدم تعطیلی واحدهای تولیدی در این استان گفت: در این مدت سعی کردیم ضمن حفظ شرایط موجود در واحدهای تولیدی فعال، برخی از واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل را هم‌ فعال کنیم و اجازه ندادیم تا کارگری از کار بیکار شود. 

عباسی اقتصاد گیلان را وابسته به کشاورزی، دریا و گردشگری دانست و بیان کرد: اقتصاد گیلان به گردشگری، کشاورزی و دریا وابسته است و در این حوزه‌ها اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است. 

وی با بیان اینکه ارتباط میان دانشگاه و صنعت در گیلان در حال گسترش است، افزود: دانش پایه و بنیان کردن واحدهای تولیدی در گیلان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است و در همین راستا اقدامات خوبی در حال انجام است. 

نماینده عالی دولت در گیلان از شناسایی عرصه‌های سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته بیش از ۳۱۹ عرصه سرمایه‌گذاری در گیلان احصا شده و ۲۱۶ عرصه بینام در گیلان آماده شده است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435194

مهمترین اخبار ایران و جهان: