نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 23:09

رسانه‌های دزفول به افزایش کیفیت و تولید محتوا بپردازند

دزفول- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد دزفول گفت: ضرورت دارد رسانه‌های دزفول به افزایش کیفیت و تولید محتوا در چارچوب قانون و اخلاق بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا چرخابی عصر امروز چهارشنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول برگزار شد، ضمن قدردانی از اصحاب رسانه، مطبوعات و خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: جامعه پرتلاش رسانه در طول یک سال گذشته بار خبری جامعه شهرستان را بر عهده داشتند و با وجود کمبود امکانات و مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری توانستند اما رسالت خبری خود را به خوبی انجام دهند و امروز این آئین با کمترین امکانات برای پاسداشت و قدردانی از زحمات فراوان جامعه خبری پرتلاش شهرستان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران با تاسی از حضرت زینب (س) که مصداق بارز خبرنگار و الگوی آنها است، رسالت خود را به خوبی به انجام برسانند، افزود: همه خبرنگاران حقوق و تکالیفی دارند که اگر از این موضوعات اطلاع داشته باشند در مسیر کاری خود به دستاوردهای بهتری خواهند رسید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، بهره مندی از مزایای حمایتی و یارانه‌های دولتی را یکی از مطالبات اصلی خبرنگاران برشمرد و تصریح کرد: در حال پیگیری برای تحقق این امر مهم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد هستیم.

چرخابی در ادامه توجه به ارتقای دانش حرفه‌ای و سواد رسانه‌ای را از الزامات کار خبرنگاران دانست و افزود: با توجه به پیشرفت‌های گسترده دنیای امروزی باید آموخته‌های خبرنگاران متناسب با تکنولوژی روز باشد.

چرخابی با اشاره به هجمه‌های خبری صورت گرفته از سوی کشورهای غربی در سال‌های گذشته، عنوان کرد: امروز ما در بستری از فضای خبر و رسانه قرار داریم که به نوعی به این کشورها تنه زده ایم که این امر مرهون همت جوانان انقلابی و ارزشی کشورمان است که به بهترین شکل ممکن به این عرصه ورود کرده اند و این امر جای قدردانی دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: خبرنگاران وظیفه دارند تا اتفاقات مثبت و مهم کشور را در راستای توسعه و رشد جامعه انعکاس داده و در راستای رشد علمی خود نیز گام بردارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری این مراسم از همکاری‌های مالی و معنوی امام جمعه، دفتر نماینده، فرمانداری، سپاه و بسیج هنرمندان قدردانی کرد.

چرخابی ادامه داد: اکنون که اداره فرهنگ و ارشاد دزفول بنا را بر صداقت و اعتماد با تمام جامعه خبری گذاشته است، انتظار می‌رود رسانه‌ها نیز با تلاش مطلوب، کم و کاستی‌ها در حوزه کاری خود را که بارها به آنها اشاره شده جبران کنند، ما نیز از آنچه در توانمان باشد بی شک دریغ نمی‌کنیم تا بتوانیم در کنار یکدیگر باعث توسعه و تعالی شهرستان شویم.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران در کنار رشد کمی به کیفیت تولید محتوا در چارچوب قانون و اخلاق بپردازند، گفت: ضرورت دارد اصحاب رسانه شهرستان در یک فضای رفاقتی و رقابتی به عنوان سربازان جمهوری اسلامی از حرمت قلم پاسداری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434806

مهمترین اخبار ایران و جهان: