نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 11:39

حرم حضرت شاهچراغ(ع) میزبان عزاداران حسینی در ظهر عاشورا

دسته‌های عزاداری به نوبت وارد صحن مطهر حرم حضرت شاهچراغ می‌شوند تا هر یک به سبک و سیاق خود در سوگ سیدالشهدا و ایثار شهدای دشت کربلا سهیم شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، همه آمده‌اند از هر قشر و دسته ای با هر سن و سالی، زن و مرد و پیر و جوان دسته دسته وارد حرم می شوند.

گرمای شدید هوا هم نتوانست مانع حضور عشاق حسین شود، امروز روز عاشوراست، اینجا صحرای محشر است، امروز همه جا دشت کربلاست.

مردم ولایتمدار استان فارس و شهر شیراز هم همچون مردم سراسر ایران به سوگ و ماتم نشسته و نام حسین (ع) را فریاد می‌زنند.

 

امروز خیل عظیم عزادارن حسینی در قالب هیات‌های مذهبی به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در حال حرکت هستند تا در عزای سید و سالار شهیدان (ع) و حضرت عباس (ع) که مظهر جوانمردی و ایثار است و شهدای دشت کربلا به عزا بنشینند و این مصیبت بزرگ را به خاندان رسالت تسلیت بگویند.

همزمان با عاشورای حسینی، هیات‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی از همه نقاط شهر شیراز بر گرداگرد حرم مطهر احمدابن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام جمع شده و با زدن بر سر و سینه خویش بر مظلومیت شهدای کربلا اشک ماتم می‌ریزند.

دسته‌ها و هیئت‌ها عزاداری از ابتدای صبح امروز با عبور از خیابان‌ها، خود را به جوار بارگاه امین ولایت رسانده‌اند تا ضمن عرض تسلیت، عشق و ارادت خویش را به ساحت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش ابراز کنند.

جوانان پرچم‌های سبز و سیاه و علم مزین به نام امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) را با خود حمل می‌کنند، ندای یا حسین، یا اباالفضل، لبیک یا حسین و هیهات‌من‌الذّله سر می‌دهند و بر مصائب حسین و خاندانش اشک ماتم می ریزند.

واعظان و مداحان مرثیه‌سرایی می کنند و جوانان و نوجوانان به یاد لب های تشنه حسین و عباس آب به دست مردم می دهند.

نماز ظهر عاشورا امروز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ اقامه می‌شود و بعد از نماز عصر مراسم سخنرانی و مرثیه‌سرایی برگزار خواهد شد.

مراسم لاله‌گردانی خدام حرم مطهر نیز امشب در شام غریبان شهدای مظلوم کربلا  با مرثیه‌سرایی سعید خائف پناه و حسن پورشیرازی بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر استان فارس با حضور پرشور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در حال برگزاری است.

امروز عزاداران امام حسین (ع) بر مظلومیت این امام بزرگوار و یاران با وفایش می‌گریند و عشق ارادت خود به اهل بیت رسول الله (ص) را نشان می‌دهند.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1411994

مهمترین اخبار ایران و جهان: