نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 15:53

امام حسین(ع) بزرگترین الگو برای آزادی خواهان جهان

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فلسفه قیام عاشورا، گفت: امام حسین(ع) بزرگترین الگو برای آزادی خواهان جهان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر جمعه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مسجد جامع کرمانشاه همزمان با عاشورای حسینی برگزار شد، اظهار کرد: حضرت سید شهدا (ع) برای زنده نگاه داشتن دین اسلام و حفظ تقوای الهی به شهادت رسید.

وی افزود: دهه نخست ماه محرم به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر نام گذاری شده در دنیای اسلام هیچکس به اندازه امام حسین (ع) در راه اصلاح جامعه گام نداشت و تا روز قیامت، قیام عاشورا ماندگار خواهد بود.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: فلسفه قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است و هدایت مسلمانان است به طوریکه امام حسین (ع) جان خود را فدای اسلام کرد.

علما بیان کرد: در روز عاشورا امام حسین (ع) در خطبه‌ها و سخنان خود برای هدایت مسلمانان از گمراهی صحبت می‌کند و در این راه از فدای جان خود واهمه نداشت.

وی ادامه داد: یکی از مواضع حضرت سید الشهدا (ع) تربیت انسان برای هدایت آنها است و پیامبران الهی نیز برای همین موضوع مبعوث شدند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: امام حسین (ع) بزرگترین الگو برای آزادی خواهان جهان زیرا ایشان در راه اصلاح حکومت گام برداشت و یزید را نزد مردم رسوا کرد.

علما خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) نیز با بهره گیری از فلسفه قیام عاشورا انقلاب کرد و شهیدان بسیاری برای اقتدار ایران اسلامی تقدیم شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1412694

مهمترین اخبار ایران و جهان: