نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 21:09

تکریم پیشکسوتان از مهم‌ترین لازمه‌های تعالی فرهنگ و هنر است

یکی از مهم‌ترین لازمه‌های تعالی فرهنگ و هنر، در زمینه‌های شخصی و اجتماعی آن، تکریم پیشکسوتانی است که سال‌های عمر پربرکت خود را صرف تحقیق، پژوهش و خلق آثار فاخری کرده که می‌تواند راه‌گشای هنرمندان نسل جوان باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم آباد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و رییس انجمن موسیقی لرستان از «محمدصادق سیف» پدر خوشنویسی و عودنوازی لرستان عیادت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن آرزوی شفای کامل برای این هنرمند پیشکسوت گفت: یکی از مهم‌ترین لازمه‌های تعالی فرهنگ و هنر، در زمینه‌های شخصی و اجتماعی آن، تکریم پیشکسوتانی است که سال‌های عمر پربرکت خود را صرف تحقیق، پژوهش و خلق آثار فاخری کرده که می‌تواند راه‌گشای هنرمندان نسل جوان باشد.

 

منصور احمدی بیان داشت: استاد بزرگ از سرمایه‌ها و گنجینه‌های ارزنده لرستان محسوب می‌شوید و درخشش فرهنگ ایرانی با وجود افرادی چون شما تداوم می‌یابد و همگی ما آرزومندیم در سایه ایزد منان سلامتی خود را به دست آورده تا همچنان ما در مکتب اخلاق و هنر شما تلمذ کنیم.

محمد میرزاوندی رییس انجمن موسیقی لرستان نیز از خاطرات مشترک هنری دوران جوانی شان گفت و با چشمان ترانگیز به یاد ایام جوانی ترانه «کم بو دیره» را با صدای بغض آلود نغمه سر دادند.

سایر هنرمندان تک به تک به محضر استاد رفته و با مهربانی و محبت از ایشان دلجویی کرده و آرزوی سلامتی و طول عمر برای ایشان کردند.

محمدصادق سیف هم اکنون ۸۸ سال سن دارد و از پیشروان عرصه فرهنگ و هنر لرستان است که به نوبه خود تاثیر فراوانی بر نسل بعد از خود در جهت گرایش به‌طور اعم به هنر و به ویژه هنر خوشنویسی در خرم‌آباد و استان داشته است.

 

بسیاری از هنرمندان و اساتید کنونی خوشنویسی استان که دارای درجات ممتاز و فوق ممتاز است، حضور این استاد را درک کرده اند.

این هنرمند پیشکسوت که به دو زبان انگلیسی و عربی تسلط کامل دارد، علاوه‌ بر خوشنویسی به‌ویژه در خطوط ثلث و نستعلیق، مقام‌های موسیقی را به‌خوبی می‌شناسد و نوازنده ساز عود است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1407006

مهمترین اخبار ایران و جهان: