نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 19:46

حال و هوای مرز مهران در تاسوعای حسینی( ع)

استان ایلام امروزه برخلاف سال های دور،برای مردم اقصی نقاط کشور شناخته شده است و مرز مهران به عنوان اصلی ترین گذرگاه زمینی به عتبات عالیات است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، استان ایلام امروزه بر خلاف سالهای دور برای مردم اقصی نقاط کشور شناخته شده است. 

مردم این استان ولایتمداربه عنوان مرزداران دفاع از نظام و انقلاب اسلام چه در گذشته با تقدیم خون پاک سه هزار شهید و چه امروزه به واسطه مرز بین المللی مهران جهت میزبانی زوار ابا عبدالله (ع) همواره در عرصه‌های مختلف دین خود را به این نظام و کشور ادا کرده‌اند.

این استان امروزه با مدال افتخار پایتخت خادمین سیدالشهدا همچون نگینی سبز در کشور می درخشد.

مرز مهران به عنوان اصلی ترین، مهمترین و نزدیکترین گذرگاه زمینی به عتبات عالیات است و در ایام اربعین بیش از ۶۰ درصد زائران از این مرز تردد می کنند.

حال و هوای این روزهای شهرستان مهران و مرز بین المللی آن عجیب چشمگیر و روح نواز است.

 تنها یک روز  تا ایام حزن و اندوه تاسوعا و عاشورا باقی مانده  است.
 
زائران و عاشقان سید الشهدا  با وجود گرمای نزدیک به ۵٠درجه مهران  سختی  راه را بر خود متحمل شده اند تا خود را به بین الحرمین برسانند.

  دل‌های عاشق رهسوار دیار عشق میشوندتا با ندای لبیک یا حسین بار دیگر عشق و ارادت خود را به خاندان اهل بیت نشان دهند.

 

امام حسین (ع) و یارانش،نمونه بارز مبارزه با ظلم

یکی از زائران در مرز مهران در گفت وگو باخبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: امام حسین و یارانش نمونه بارز مبارزه با ظلم و آیینه تمام نمای عدالت هستند،اهل بیت ما همه در زمان های خود به وسیله دشمنان به شهادت رسیده اند،اما حسین جنس غمش فرق میکند، زیرا با تمام اهلو عیال به مبارزه با ظلم وظالم پرداخت. 

موج جمعیت زوار، تنها قطره ای از دریای محبت حسین (ع)

یکی دیگر از زائران به توصیف حال و هوای مهران پرداخت و گفت: مهران این روزها شاهدتردد بالای زوار است، این موج جمعیت که در پایانه ملاحظه میکند تنها قطره ای از دریای محبت حسین و اولاد حسین است، 
او گفت: بنده کارمند هستم در ایام دیگر سال فرصت زیارت را ندارم به همین خاطر فرصت تاسوعا و عاشورا را غنیمت شمرده و عازم کربلا شدم.

 

تمهیدات لازم جهت خدمت رسانی به زائران حسینی اندیشیده شده است

عباس شفیعی فرماندارشهرستان مهران در گفت وگوباخبرنگارخبرگزاری فارس در ایلام گفت: با توجه به حجم بالای زوار چن روز اخیردرماه محرم در مرز مهران تمهیدات لازم جهت خدمات رسانی به زائران تاسوعا و عاشورا حسینی اندیشده شده است.  وی افزود: تمام مساجد و حسینیه ها،مدارس،زایرسراها آماده خدمات رسانی به زوار ابا عبدالله می باشد. 
و در پایانه مرزی سیستم های سرمایشی،سرویس بهداشتی،سیستم خنک کننده مه پاش در گیت ها تا خروج از کشور فعال‌ هستند و آبسردکن ها و دستگاه های سردخانه سیار برای آب معدنی در مسیر جمعیت آماده  ارائه خدمت می باشد، همچنین 2ایستگاه آب معدنی سرد در ورود و خروج از مرز فعال هستند. 

 

آماده باش کامل نیروهای امدادی هلال احمر و بیمارستان در پایانه مرزی

فرماندارمهران ادامه داد: همچنین در راستای تسهیل در تردد زوار با توجه به گرمای هوا و جلوگیری از معطل ماندن بیش از حد در پایانه تعداد 28 گیت فعال هستند و  در صورت نیاز تا 103گیت افزایش پیدا خواهد کرد.

شفیعی خاطر نشان کرد: نیروهای امدادی هلال احمر و بیمارستان نیز  ضمن آماده باش کامل در پایانه مرزی مستقر می باشند.

 

اقدامات اداره کل راه داری در راستای خدمت به زائران حسینی

سید زاهدین چشمه خاور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام نیز در این رابطه عمده کارهای عمرانی جهت تسهیل در مسیر تردد زوار به مرز مهران اشاره کرد و گفت: انجام عملیات محوطه سازی و بهسازی پایانه مرزی مهران، احداث سردر، پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی سایبان محدوده خروج از کشور، راه اندازی چیلرها و سیستم‌های سرمایشی سالن مسافری و راه اندازی تمامی آبسردکن های پایانه شهید سلیمانی با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد در این راستا انجام گرفته است.

وی افزود: تعمیرات و راه اندازی دیزل ژانراتور با توان ۱۳۵ کیلووات ایستگاه پمپاژ آب پایانه مرزی شهید سلیمانی، تعمیر و بهسازی سرویس بهداشتی محدوده اتوبوس رانی با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد، انجام امورات بهسازی محوطه شامل رنگ آمیزی نرده‌ها، حفاظ‌ها، گیت های اضطراری و پایانه مرزی سلیمانی با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و اجرای سایبان سازه فضا کار پایانه مرزی شهید سلیمانی پارت ۱ (۲۰۰۰ متر مربع) با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در راستای خدمات رسانی مطلوب به زائران حرم امام حسین (ع) است. 

چشمه خاور از اجرای سایبان سازه فضا کار پایانه مرزی شهید سلیمانی پارت ۲ (۳۰۰۰ متری مربع) با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد خبر داد و گفت: اجرای سایبان فضا کاره پارت ۳ (دهانه ۱۷ متری) پایانه مرزی شهید سلیمانی در دست اقدام است و  اتصال فیبر نوری پایانه برکت با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد، نصب و راه اندازی ۱۱ سامانه نظارت تصویری با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و نصب و راه اندازی دیزل ژانرتور برای جبران کمبود برق ناشی از خاموشی های احتمالی با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد از دیگر اقدامات انجام شده است. 

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات برای زیرساخت‌های پایانه مرزی مهران می‌توان به احداث سایبان پاسگاه بهرام آباد و آل عبا با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد، احداث سایبان اتوبوسی و سواری در پایانه با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد، انجام تعمیرات اساسی و راه اندازی ایستگاه تصفیه آب فضای سبز محوطه پایانه با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد و نصب و راه اندازی سیستم سرمایشی سالن مسافری با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد اشاره کرد.

آری قافله کربلا منتظر کسی نمی ماند، باید از تعلقات دنیایی ببریم و به مسیر سعادت بخش حق و حقیقت خودمان را برسانیم.

مسیر حسین بن علی مسیر حق است، مسیری است که امروز متصل شده است به امام زمان و این ماییم که باید خودمان را به حسین زمانمان برسانیم، همانطوری که زهیر با وجود آن همه ثروت دنیایی حسین را انتخاب کرد و در رکاب امامش شهید شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1406650

مهمترین اخبار ایران و جهان: