نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 14:41

سفر وزیر خارجه آذربایجان به ترکیه؛ فیدان: دالان زنگزور حق حاکمیتی باکو است

وزیر خارجه ترکیه دالان لاچین را متعلق به آذربایجان خواند و گفت: آذربایجان هر اقدامی که لازم بداند انجام می‌دهد و گرفتن آن بزرگترین حق حاکمیتی این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جیحون بایرام اف وزیر خارجه آذربایجان امروز دوشنبه به ترکیه رفته و با هاکان فیدان همتای ترکیه ای خود دیدار و گفتگو کرد.

هاکان فیدان در نشست خبری با همتای خود گفت: افتتاح کریدور زنگزور یک رویداد ویژه در دوره جدید است.

وی با بیان اینکه راه رسیدن به ثبات منطقه‌ای از طریق توافقنامه صلح جامع (میان ارمنستان و آذربایجان) است، اظهار داشت: برای این منظور، افتتاح مسیر ارتباطی زنگزور از اهمیت بالایی برخوردار است.

وزیر خارجه ترکیه دالان لاچین را متعلق به آذربایجان خواند و گفت: آذربایجان هر اقدامی که لازم بداند انجام می‌دهد و گرفتن آن بزرگترین حق حاکمیتی این کشور است.

جیحون بایرام اف نیز در این نشست با اشاره به روابط رو به رشد دو کشور گفت: روابط تجاری ما در سال گذشته به 6 میلیارد دلار رسید و در سال جاری نیز طی 6 ماه گذشته 30 درصد افزایش حجم تجارت را شاهد هستیم.

وی افزود: در دوره کنونی می توانیم به همراه ترکیه پلتفرم های 3 و 4 جانبه با کشورهای گرجستان، ایران، پاکستان، ترکمنستان، ازبکستان و قزاقستان را داشته باشیم. 

وزیر خارجه آذربایجان ادامه داد: روابط 3 جانبه ترکیه، آذربایجان و اسرائیل نیز می تواند در سطح منطقه ای مفید باشد.

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1420006

مهمترین اخبار ایران و جهان: