نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 18:59

ادامه خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجانی تا پایان شهریور

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان زنجانی تا آخر شهریور سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ولی‌الله زمانی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۳۶۶ هزار و ۸۵۰ تن گندم از کشاورزانی که در سال زراعی جاری برداشت کرده‌اند از طریق ۴۰ مرکز فعال ملکی و خصوصی در استان خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ هزار تن گندم در قالب خرید توافقی از کشاورزان زنجانی خریداری شده است، گفت: تاکنون ۵۱ هزار ۲۳۶ محموله گندم از ۱۶ هزار و ۳۶۶ گندمکار خریداری و در سلیوهای ملکی و بخش خصوصی، در راستای برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.

وی گفت: بیش از یک هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجان که تا تاریخ ۱۳ تیرماه ۱۴۰۲ گندم خود را تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت شده است.

زمانی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۵ هزارتومان است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1442450

مهمترین اخبار ایران و جهان: