نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 09:20

برنامه‌های تاسوعا و عاشورا در بوشهر/ مسیر حرکت هیئت‌ها مشخص شد

بوشهر- رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر گفت: حرکت بزرگ دسته‌های عزاداری شهرستان بوشهر در روزهای تاسوعا و عاشورا برگزار می‌شود.

سید ناصر فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای محرم برنامه‌های سوگواری سرور و سالار شهیدان در نقاط مختلف شهرستان بوشهر با تلاش و پیگیری هیئت‌های مذهبی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم و برنامه‌های دهه اول محرم بیان کرد: مردم مثل گذشته حضوری گسترده و پرشور در مراسم و مجالس حسینی در شهرها و روستاها دارند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، حرکت بزرگ دسته‌های عزاداری شهرستان بوشهر همراه با زنجیر زنی و سینه زنی در روزهای تاسوعا و عاشورا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در روز پنجشنبه پنجم مرداد مراسم تاسوعای حسینی از ساعت ۱۰ صبح از سه راه امامزاده تا امامزاده عبدالمهیمن علیه السلام همراه با حرکت بزرگ دستجات عزاداری زنجیر زنی و سینه زنی برگزار می‌شود.

فاطمی افزود: در روز جمعه ششم مرداد مراسم عاشورای حسینی از ساعت ۱۰ صبح از میدان قدس تا مصلی جمعه بوشهر همراه با حرکت بزرگ دستجات عزاداری زنجیر زنی و سینه زنی برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1400306

مهمترین اخبار ایران و جهان: