نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 12:25

تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در استان بوشهر ۱۹ درصد افزایش یافت

بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری، تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در بنادر استان بوشهر ۱۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان تخلیه و بارگیری کالا طی چهار ماهه نخست سال جاری افزایش ۱۱ درصدی داشته است.

وی با اشاره به تخلیه و بارگیری ۲۱ میلیون و ۸۱۲ هزار تن کالا طی این مدت بیان کرد: تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی با افزایش ۱۹ درصدی به سه میلیون و ۷۸۹ هزار تن و کالاهای نفتی با افزایش ۹.۵ درصدی به بیش از ۱۸ میلیون تن رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از ۵۴ هزار و ۹۲۱ تی. ای.یو کانتینر طی این مدت افزود: ترانزیت بنادر استان بوشهر با رشد ۸۰ درصدی به ۹ هزار و ۲۹۲ تن رسید.

افزایش ۱۵۵ درصد واردات گوشت

وی با اشاره به اینکه میزان صادرات در استان بوشهر طی چهار ماهه امسال با رشد ۲۴.۵ درصدی به ۱۰ میلیون و ۶۵۱ هزار تن رسیده است ادامه داد: در این مدت میزان واردات با افزایش ۱۴.۵ درصدی به ۳۳۱ هزار تن رسیده است.

شکیبی‌نسب با بیان اینکه در واردات کالاهای اساسی به بنادر استان گوشت با ۱۵۵ و گندم با ۱۰۰ درصد بیشترین رشد را داشتند تاکید کرد: در ترانزیت گوشت و فرآورده‌های گوشتی، مواد نفتی و خودرو به ترتیب رشد ۱۵۵، ۱۱۵ و ۲۸ درصدی گزارش شده است.

تردد ۲۵۰۰ شناور

وی از تردد ۲ هزار و ۵۰۰ فروند در بنادر استان طی این مدت خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۸۰۸ شناور با ظرفیت بالای هزار تن تردد داشتند.

شکیبی نسب عنوان کرد: در مدت یاد شده عملکرد جابجایی مسافر در بنادر بوشهر، گناوه و خارگ در مجموع ۹۰ هزار نفر گزارش شده که در این بندر گناوه با رشد ۱۵ درصدی بیشترین رشد را داشته است.

وی گفت: بدون تردید افزایش خیره کننده عملکرد بنادر استان بوشهر نویدبخش نگاه ویژه‌تر سازمان بنادر و دریانوردی به اجرا پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای در بنادر استان است.

شکیبی نسب یادآور شد: در هفته دولت امسال نیز با افتتاح چندین پروژه ارزشمند در بنادر استان بوشهر کام ساحل نشینان هم استانی شیرین خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441494

مهمترین اخبار ایران و جهان: