نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 13:44

بازگشت ۲۰۰ واحد راکد و‌ نیمه‌تمام به چرخه تولید مازندران

استاندار مازندران با اشاره به اینکه نقش بخش خصوصی در ایجاد اشتغال را نباید نادیده گرفت، گفت: ۲۰۰ واحد تولیدی راکد و‌ نیمه‌تمام به چرخه تولید استان بازگشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدمحمود حسینی‌پور صبح امروز در چهارمین جلسه شورای اشتغال استان مازندران سرمایه‌گذاری را یکی از راهکارهای مهم تولید اشتغال عنوان کرد.

وی با تاکید بر بسترسازی و ریل‌گذاری اشتغال در مازندران تحقق این مهم را از وظایف همه دولت‌ها دانست و افزود: با بسترسازی مناسب باید به یک اشتغال مطلوب دست یافت.

استاندار مازندران یادآور شد: فارغ‌التحصیلانی در استان با مدارک عالیه هستند که حاضرند کارهای خدماتی هم انجام دهند از سوی دیگر بنگاه‌های نیاز به تخصص‌های دارند که امکان شناسایی آن‌ها وجود ندارد.

این مسؤول راه‌اندازی سامانه اشتغال را مهم‌ترین راهکار برای شناسایی افراد جویای کار دانست و افزود: با این سامانه وضعیت بیکاری استان مشخص می‌شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه موضوع اشتغال به یکی از دغدغه‌های مهم دولت‌ها تبدیل شده است، گفت: دولت‌ها موظف به بسترسازی مناسب و با ثبات در اقتصاد و کسب و کار هستند البته نقش بخش خصوصی در ایجاد اشتغال را نباید نادیده گرفت.

 وی مهارت‌آموزی، نبود نیروی ماهر در حوزه‌های مختلف اشتغال از جمله حوزه کشاورزی و گردشگری را از خلاءهای مهم عنوان کرد و ادامه داد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید محلی برای برقراری ارتباط بین بیکاران و کارفرمایان باشد.

استاندار مازندران به ۴.۱ درصدی رشد اقتصادی استان در دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: این اتفاق مهم بعد از ۱۰ سال در مازندران رقم خورد.

این مسؤول با بیان اینکه مازندرانی‌ها ۴۴ درصد در رشد اقتصادی مشارکت داشتند این میزان را دو درصد از شاخص کشور بیشتر اعلام کرد.

حسینی‌پور افزود: خروج ۱۳۵ واحد تولیدی از تملک بانک‌ها، بازگشت ۱۹۸ واحد تولیدی راکد و‌ نیمه‌تمام به چرخه تولید، کاهش دو درصدی نرخ بیکاری نسبت به میانگین کشوری، افزایش ۱۱۵ ترانزیت، اجرای طرح ملی توانمندسازی اقتصاد روستا از اقدامات دولت در مازندران برشمرد.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری به عنوان یک پیش نیاز اساسی در استان مورد توجه قرار گرفته است و هفت همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان برگزار شد.

پایان پیام/۸۶۰۱۸/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1438194

مهمترین اخبار ایران و جهان: