نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 13:29

بازسازی۹۵ درصد واحدهای زلزله های زده خوی آغاز شده است

ارومیه – مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: عملیات ساخت ۹۵ درصد واحدهای تخریب شده در زلزله‌های دی و بهمن ۱۴۰۱ شهرستان خوی آغاز شده است.

جعفر برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در زلزله ۵ و ۴ ریشتری ۲۸ دی و ۵و ۹ ریشتری بهمن پارسال در خوی بی شمار ۲ هزار ۱۰۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستای خوی تخریب شده بودند که در حال حاضر عملیات بازسازی ۹۵ درصد این واحدها آغاز شده است.

وی با اشاره به تخصیص ۵۰ درصدی کمک‌های بلاعوض و تسهیلات تکلیفی دولت برای بازسازی این واحدها تصریح کرد: تاکنون ۱۲۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و۲۹۱ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی به صاحبان واحدهای خسارت دیده اختصاص یافته و زلزله‌زدگان منتظر مرحله دوم و باقیمانده تسهیلات هستند.

برزگر اضافه کرد: جلوه‌های زیبای همدلی و همراهی مردم و خیران از سراسر ایران اسلامی برای کمک به بازسازی مناطق زلزله زده خوی ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: به مناسبت روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار ۸ واحد مسکونی مؤسسه خیران جوان تبریز به دست خبرنگاران این شهرستان افتتاح و کلید واحدهای مسکونی به صاحبان آنها تحویل شد.

مدیرعامل مؤسسه خیریه خیران تبریز گفت: این مؤسسه با کمک‌های مردم تبریز ۸ باب واحد مسکونی را در روستای وار خوی احداث کرده است که این واحد به دست خبرنگاران استان آذربایجان شرقی که در جمع آوری این کمک با استفاده از ابزار اطلاع رسانی بسیار کمک کرده بودند افتتاح شد.

وی افزود: این واحدها به طور میانگین در ۷۵ متر مربع تا ۹۵ متر مربع احداث شده‌اند که خیران برای ساخت هر واحد نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان با مدیریت و کمک‌های مؤسسه خیریه جوانان تبریز هزینه کرده‌اند.

به گفته مسئولان ستاد بازسازی مناطق زلزله زده خوی خیران و مردم نیکوکار برای بازسازی این مناطق بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438050

مهمترین اخبار ایران و جهان: