نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 08:29

افزایش تدریجی دمای هوا در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: روزهای پنج‌شنبه و جمعه آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما شاهد هستیم.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره پیش‌بینی وضعیت هوا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: طی روزهای گذشته شاهد بارش‌های متناوب همراه با هوای خنک در استان مازندران بودیم؛ به‌طوری‌که بیشترین بارش از سفیدآب تنکابن و بورخانی سوادکوه با ۴۵ میلی‌متر به ثبت رسید.

وی افزود: بیشینه دمای هوا نیز مربوط به قراخیل قائمشهر با ۳۲ درجه و کمینه دمای هوا مربوط به آلاشت با ۱۰ درجه سانتی‌گراد بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه امروزه به‌‌تدریج از ناپایداری آسمان مازندران کاسته می‌شود، گفت: روزهای پنج‌شنبه و جمعه آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما هستیم که در مناطق غربی احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.

اسدی تصریح کرد: نیمه اول هفته جوی پایدار تقویت الگوی تابستانه را داریم که انتظار داریم شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما باشیم به‌طوری‌که در مناطق شرقی دمای هوا تا ۳۵ درجه هم می‌رسد.

وی یادآور شد: نیمه دوم هفته آینده انتظار داریم از شدت گرما کاسته شود که در این زمینه طی روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

معاون هواشناسی مازندران گفت: دریای مازندران  به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1374450

مهمترین اخبار ایران و جهان: