نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 10:01

صاحبان منازل در انگلیس به افغان‌های مهاجر روی خوش نشان نمی‌دهند

پس از اعلام دولت انگلیس مبنی بر پایان دادن به اسکان پناهجویان افغان در هتل‌ها، صاحبان منازل این کشور به افغان‌های مهاجر روی خوش نشان نمی‌دهند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پس از تصمیم لندن مبنی بر پایان دادن به اسکان پناهجویان افغان در هتل‌ها، صاحبان منازل انگلیس به افغان‌های مهاجر روی خوش نشان نمی‌دهند.

به گزارش مجله نشنال، هزاران پناهجوی افغان برای یافتن منزل خود با مشکلات جدی مواجه شده‌اند، چرا که صاحبان منازل این کشور اغلب به مهاجران افغان پاسخ منفی می‌دهند و حتی گاهی از پاسخگویی یا قرار ملاقات خودداری می‌کنند و این موضوع برای بسیاری از مهاجران افغانستانی نا امید کننده است.

«مت سیمونز»، کهنه سرباز نیروهای مسلح انگلیس و بنیانگذار گروه حمایت از مسکن «پل برای وحدت»، در این گزارش اظهار داشت: برای بسیاری از افغان‌هایی که به دنبال مکانی برای زندگی هستند، حتی ترتیب دادن قرار ملاقات با صاحبخانه چالشی بزرگ است.

مت سیمونز که تجربه مأموریت در افغانستان دارد با اشاره به اینکه روزانه حدود 30 تماس تلفنی با افراد مختلف برقرار می‌کند تا بتواند ملاقاتی را با صاحبان منازل هماهنگ کند، افزود: صاحبان منازل به محض این که متوجه می‌شوند او در جستجوی خانه برای یک افغان ساکن در هتل است، چهره در هم می‌کشند و رفتارشان تغییر می‌کند.

دولت انگلیس دو سال پس از خروج نیروهای خود و تخلیه همزمان بیش از 10 هزار نفر از افغانستان، همچنان نتوانسته است پناهجویان افغان را اسکان دهد. برخی آمارها نشان می‌دهد حدود هشت هزار مهاجر افغان پس از دو سال هنوز در هتل‌ها اقامت دارند.

دولت انگلیس در ماه‌های اخیر اعلام کرد که برای هر مهاجر افغان یک پیشنهاد محل اقامت می‌دهد -که اغلب در شهرهای دور‌ افتاده است- و اگر مهاجران این پیشنهاد را رد کنند، گزینه دیگری نخواهند داشت.

در همین حال، انجمن دولت‌های محلی بریتانیا از این تصمیم دولت انتقاد کردند و گفتند که در این صورت مهاجران افغان با خطر بی‌خانمانی مواجه می‌شوند. اکنون به نظر می‌رسد که این پیش‌بینی محقق شده است، زیرا مهاجرانی که مجبور به ترک هتل‌ها شده‌اند، نمی‌توانند به آسانی در شهرهای مورد‌ نظرشان خانه پیدا کنند.

انجمن دولت‌های محلی، هفته گذشته، اعلام کرد در برخی از مناطق انگلیس حدود 20 درصد از افغان‌هایی که از هتل‌ها بیرون رانده شده‌اند، با ادعای بی‌خانمانی به شوراهای محلی مراجعه کرده‌اند.

«بن بیدل»، رئیس انجمن ملی مالکان مسکن در انگلیس، هرگونه تبعیض نژادی را محکوم کرد و اذعان داشت: «پناهندگان مانند همه اجاره‌نشین‌ها، با بحران عرضه در بازار اجاره دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند».

بن بیدل سیاست‌های مالیاتی دولت در زمینه خانه‌های اجاره‌ای را دلیل عمده این وضعیت دانست و افزود: دولت باید این سیاست‌ها را دوباره ارزیابی کند. به گفته انجمن ملی مالکان مسکن انگلستان، مهاجران افغان به‌دلیل هزینه سنگین اجاره مسکن نیز با مشکل مواجه‌اند.

دولت انگلیس به تازگی اعلام کرد: از ‌طریق طرح «مسکن خود را پیدا کن»، به پناهندگانی که بتوانند برای خود خانه پیدا کنند کمک‌هزینه می‌دهد. این طرح 285 میلیون پوند بودجه دارد و برای آن دسته از مهاجران افغان که در هتل‌ها اقامت دارند، طراحی شده است. اما گفته می‌شود یافتن مسکن برای مهاجران افغان کار ساده‌ای نیست و عملا نمی‌توانند از این کمک‌هزینه استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1439450

مهمترین اخبار ایران و جهان: