نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 14:00

تازه‌ترین مدل پهپادهای جاسوسی آلمان با اینترنت ۴جی در راه اوکراین

یکی از کارخانه‌های آلمانی پیشتاز در حوزه صنایع دفاعی، برای اوکراین پهپادهای جاسوسی پیشرفته تولید و فراهم خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، نشریه بیلد در گزارشی نوشت که کارخانه آلمانی «راین‌متال» از پیمانکاران پیشتاز صنایع دفاعی، قرار است تا برای اوکراین پهپادهای جاسوسی پیشرفته تولید و فراهم کند.

این پهپاد که «لونا ان.جی» نام دارد، قابلیت چندین کیلومتر پرواز را دارد و نسخه‌های بعدی آن قادر به حمل مهمات است. بیلد در گزارش خود نوشته است که این کارخانه به نیابت از دولت آلمان، این محموله پهپادی را تا پایان سال به اوکراین تحویل خواهد داد.

این پهپاد نسل جدید تازه‌ترین سامانه پهپادی ساخت راین‌متال است و نه تنها برای اهداف جاسوسی و شناسایی بلکه به منظور تامین اینترنت بی‌سیم ۴-جی و استراق سمع یا قطع مکالمات قابل استفاده است.

براساس گزارش رسانه‌ها، حداکثر ارتفاع عملیاتی این پهپاد ۵ کیلومتر بوده و قادر است صدها کیلومتر را پوشش دهد. این سامانه در مجموع از یک پایگاه کنترل زمینی، یک سکوی پرتاب، یک یدک‌کش و چندین پهپاد تشکیل شده است. بیلد مدعی شده که نسخه‌های آتی پهپاد لونا، قادر به حمل مهمات خواهند بود هرچند نسخه‌هایی که برای ارسال به اوکراین ساخته می‌شوند، قابلیت‌های تهاجمی ندارند.

همچنین به نوشته بیلد، ارتش آلمان نیز پس از آنکه مقامات این کشور مقررات مرتبط با مداخله این پهپادهای تهاجمی در درگیری را تعریف کردند، سفارش ساخت آن را برای استفاده برلین نیز خواهند داد. آرمین پاپِرگر، مدیرعامل شرکت راین‌متال ماه گذشته در گفت‌وگو با اشپیگل اعلام کرد که مرکز تعمیرات تانک‌های لئوپارد ۲ و سایر جنگ‌افزارهای ساخت آلمان که برای کی‌یف ارسال شده است، بعد از تابستان امسال وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

این کارخانه اسلحه‌سازی آلمانی در ابتدا برنامه‌های خود درباره احداث واحد تولید و تعمیر در خاک اوکراین را در ماه مارس اعلام کرد و مدعی شد که آمادگی دارد تا برای احداث خط تولید و تعمیر جنگ‌افزار در اوکراین، ۲۰۰میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند. از آن زمان تاکنون، چندین مقام روس از جمله دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت این کشور و همچنین ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه مسکو هشدار داده‌اند که اگر برلین مطابق برنامه‌ای که اعلام کرده است، پیش برود، این کارخانه هدف اصلی حملات روسیه خواهد بود. بیلد پیش‌تر مدعی شد که واحد تولید تانک کارخانه راین‌متال در اوکراین، قادر خواهد بود تا سالانه ۴۰۰ دستگاه از این جنگ‌افزار تولید کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1439850

مهمترین اخبار ایران و جهان: