نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 18:04

۲۴ هزار هکتار در مرحله الحاق به طرح نضهت ملی مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین ومسکن گفت: ۲۴ هزار هکتار در مرحله الحاق به طرح نضهت ملی مسکن است.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین ومسکن در نشست خبری با اشاره به افزایش اراضی وزارت راه و شهرسازی به طرح نهضت ملی مسکن، گفت: هم‌اکنون بالغ بر ۳۴ هزار هکتار برای طرح نهضت ملی مسکن نهایی شده و مرحله اجرایی این طرح در دستور کار است و استفاده از اراضی مازاد نیز همچنان مورد توجه است و ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار نقض سند شده است و طرح ابتدایی مورد نیاز این طرح نیز در حال اجرا است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه تصریح کرد: ۵۰ نقطه برای شهرک سازی در سطح شهر پیش بینی شده و تا به امروز ۲۷ شهرک در مراحل مختلفی از اجرا وجود دارد و پروانه ۹ شهرک را اخذ کردیم.

وی افزود: آنچه که مورد توجه است ۳۴ هکتار از اراضی وزارت راه و شهرسازی در سراسر کشور عضو طرح نهضت ملی مسکن است علاوه بر آن ۲۴ هزار هکتار از اراضی وزارت راه و شهرسازی در مرحله الحاق به طرح نهضت ملی مسکن است.

مالکی در ادامه با اشاره به تأمین مسکن کارگران صنعتی، خبر داد و گفت: طرح تأمین مسکن برای صنعت شهرها برای کارگران در نزدیکی منطقه صنعتی و محل کارهایشان برای اولین بار در دولت سیزدهم ایجاد شد و توانستیم با برخی از متولیان اجرای این طرح تفاهم‌نامه‌هایی را اجرا کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438594

مهمترین اخبار ایران و جهان: