نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 11:08

تحول بزرگ در معاونت علمی ریاست جمهوری/ رونمایی از نظام جدید ارزیابی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون علمی رئیس‌جمهور از رونمایی از نظام جدید ارزیابی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی و فناوری اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری صبح امروز در نشست "معرفی نظام جدید ارزیابی دانش‌بنیان‌ها" که در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای آیین‌نامه ارزیابی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان موضوع مهمی است از این رو می‌توان چنین انگاشت که نشست امروز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه اساس و پایه کل جریان اقتصاد دانش‌بنیان کشور بر اساس این ارزیابی شکل می‌گیرد، گفت: معاونت علمی، ستادهای معاونت علمی و اقتصاد دانش‌بنیان، زیرساخت‌های توسعه علم و فناوری کشور بر مبنای قانونی مبنی بر قانون حمایت از مؤسسات و شرکت‌های دانش بنیان فعالیت می‌کنند.

دهقانی با بیان اینکه این قانون برای دسته‌بندی هر دانش‌بنیانی معیاربود، گفت: این قانون 10 سال به خوبی اجرا شد. در این قانون آیین‌نامه‌ای وجود داشت که در آن نحوه حمایت‌ها درج شده بود و دسته‌بندی‌ها و تقسیم‌بندی‌هایی شکل گرفته بود که بسته به نوع تکنولوژی به نوع 1 و 2 و 3 تقسیم می‌شدند. این قانون 12 سال از عمر آن می‌گذرد که 10 سال به خوبی اجرا شد.

به گفته وی، در سال 89 و 90 تعداد 50 شرکت دانش‌بنیان شناسایی شده بودند که اکنون 9 هزار شرکت فعالیت می‌کنند. در حال حاضر ابعاد شرکت‌ها، توسعه بازار، نقش آنها در بازار و ... با آن سال‌ها فرق کرده لذا تصویب قانون جهش تولید قانون  لازم بود.

معاون علمی و فناوری اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه طی این سال‌ها بر اساس تجربه و مطالعه 6 ماهه ارزیابی دانش‌بنیان‌ها مورد بررسی قرار گرفت؛ گفت: بیش از 100 شرکت دانش بنیان تراز، دستگاه‌های اجرایی این حوزه، شورای راهبری دانش بنیان ها در این مدت اقدام به ارزیابی آیین‌نامه دانش بنیان‌ها کردند.

وی ادامه داد: سعی شده با تجمیع نظرات به ارتقای قانون ارزیابی دانش‌بنیان‌‌ها بپردازیم و به این واسطه نقاط قوت توسعه و نقاط ضعف پوشش داده شود تا در دوره جدید معاونت تاثیرگذاری‌ را در اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم.

 

ادامه دارد...

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1397094

مهمترین اخبار ایران و جهان: