نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 13:04

وقوع بزرگترین حمله سایبری به دولت نروژ

12 وزارتخانه دولت نروژ مورد حمله سایبری قرار گرفتند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دولت نروژ روز دوشنبه اعلام کرد که 12 وزارتخانه آن مورد حمله سایبری قرار گرفته اند و این حمله بخشی از  بزرگترین تامین کننده گاز اروپا و شمالی‌ترین عضو ناتو را هدف قرار داده است.

اریک هوپ، رئیس آژانس دولتی مسئول ارائه خدمات به وزارتخانه ها، در یک کنفرانس خبری گفت: «ما نقطه ضعفی را در پلتفرم یکی از تامین کنندگان خود شناسایی کردیم.»

هوپ فقط اعلام کرد که این  که این حمله به دلیل ترافیک غیرعادی در پلتفرم تامین کننده شناسایی شده و از ارائه جزئیات بیشتر در این مورد خودداری کرد. این حمله که در 12 روز پیش کشف شد توسط پلیس این کشور در حال بررسی است.

او گفت: «هنوز زود است که بگوییم چه کسی پشت این حمله بوده و میزان تأثیر آن چقدر است».

نروژ پس از کاهش جریان گاز روسیه بزرگترین تامین کننده گاز اروپا و صادرکننده نفت اروپای غربی است.

هوپ گفت که دفتر نخست وزیری و همچنین وزارتخانه های خارجه، دفاع و دادگستری تحت تأثیر قرار نگرفتند زیرا آنها از یک پلتفرم متفاوت استفاده می کنند.

بخش دولتی نروژ قبلاً مورد حمله سایبری قرار گرفته بود، از جمله در ژوئن 2022(خرداد-تیر 1401) زمانی که یک حمله حملهٔ محروم‌سازی از سرویس(DDoS) رخ داد.

آژانس امنیت سایبری این کشور در آخرین گزارش ارزیابی ریسک خود در ماه فوریه(بهمن-اسفند) اعلام کرد که تعداد حملات سایبری بین سال‌های 2019 تا 2021 سه برابر شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1397594

مهمترین اخبار ایران و جهان: