نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 08:41

استعدادیابی دختران نوجوان همدانی در کافه رفیقانه

همدان- مسئول ستاد نهضت پیشرفت شهرستان همدان گفت: کافه رفیقانه به دنبال این است که دختران نوجوانی که در شرف رشد و استعدادیابی هستند بتوانند در مسیرهایی که پتانسیل آن را دارند، فعالیت کنند.

نرگس نوراله زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ما هرچه در حوزه آموزش بتوانیم روی توانمندسازی افراد به ویژه دختران و بانوان کار کنیم و میزان سطح آگاهی آنها را افزایش بدهیم به سلامت نظام اجتماعی خانواده‌ها کمک کرده‌ایم، در این زمینه به سلامت‌های روحی، جسمی، اجتماعی و… پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در نظام خانواده، اگر مادر، پدر و فرزندان از آگاهی بیشتری برخوردار باشند و در روش حل مسائل آموزش دیده باشند قاعدتاً آسیب‌های اجتماعی ما نیز بسیار کاهش پیدا می‌کند؛ عنوان کرد: از اقداماتی که در حوزه نهضت بانوان استان همدان اخیراً انجام به انجام رسیده است، می‌توان به افتتاح کافه کتاب رفیقانه اشاره کرد.

مسئول ستاد نهضت پیشرفت شهرستان همدان ادامه داد: این مجموعه طرحی است برای تقویت دختران نوجوان که هم بتوانند اوقات فراغت خود را بگذرانند و نیز د رشرف رشد و استعدادیابی بتوانند در مسیرهایی که پتانسیل و ظرفیت آن را دارند، فعالیت کنند.

نوراله زاده ادامه داد: جهت رشد ابعاد وجودی دختران نوجوان در مجموعه و مرکز کافه کتاب رفیقانه فضاهایی از جمله اتاق بازی وهیجان، اتلیه عکاسی و هرانچه که برای دختران لازم است ایجاد شده ضمن اینکه خود این محیط، محیطی است امن وهم خانواده‌ها خیالشان راحت است که دختران نوجوانشان در یک فرصتی در کنار دوستان هم سن و سالشان اوقات فراغت خود را بخوبی سپری می‌کنند و همچنین امکانات اموزشی هم در این مجموعه فراهم شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1396594

مهمترین اخبار ایران و جهان: