نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 18:47

ضرورت اهتمام واحدهای تولیدی خراسان جنوبی در ارتقاء کیفیت محصولات

استاندار خراسان جنوبی گفت: بخش‌ های اقتصادی، خصوصی و واحدهای تولیدی که تا الان در موضوع استاندارد و کیفیت کالاها دقت داشته اند، از این پس باید اهتمام خود را در راستای ارتقاء آن بیشتر کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در اولین شورای استاندارد استان اظهارداشت: بخش‌ های اقتصادی، خصوصی و واحدهای تولیدی که تا الان در موضوع استاندارد و کیفیت کالاها دقت داشته اند، از این پس باید اهتمام خود را در راستای ارتقاء آن بیشتر کنند.

وی گفت:  در نحوه تعامل بین اداره‌ کل استاندارد و دستگاه‌ های اجرایی و بخش خصوصی باید یک گام  رو به جلو حرکت کنیم. 

به گفته وی امروز و در این جلسه، شاهد بحث جدی بین مجموعه استاندارد، بخش خصوصی و سایر بخش‌های مرتبط در زمینه ارتقاء استانداردها بودیم. 

قناعت ادامه داد: داریم به تفاهم مشترکی بین این مجموعه‌ ها می رسیم که بخش‌های اقتصادی، خصوصی و واحد های تولیدی که تا الان دقت در موضوع استاندارد داشتند، از این پس اهتمام خود را ویژه‌تر کنند.

وی افزود: اداره‌ کل استاندارد خراسان جنوبی هم مکلف است در کنار اجرای قانون و شرح وظایف، با یک شیب ملایم  و با مراعات شرایط واحد‌های تولیدی و بازار، در راستای لحاظ شدن آیتم های استاندارد در محصولات تولیدی و مصرفی مردم اقدام کند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: باید با حرکت ملایم از حالت بی استانداردی و کم استانداردی گذشته خارج شویم و به سمتی برویم که تولید کالاهای با کیفیت و استاندارد مورد تأکید مقام معظم رهبری و شخص رئیس جمهور است.

قناعت، سازمان استاندارد را مدعی العموم کیفیت و‌ مدافع استاندارد و سلامت کالاهای تولیدی دانست و گفت:  اگر در بحث سلامت و استاندارد کوتاهی شود، موضوع  سلامت و جان مردم در میان است.

به گفته وی؛ لازم است طی جلسه مشترکی با حضور معاونان امور اقتصادی و امور عمرانی استاندار و دستگاه‌های متولی در خصوص آزمایشگاه نیمه تمام در مرز ماهیرود و نحوه تکمیل آن تصمیم گیری شود.

وی با ذکر این نکته که خراسان جنوبی در جذب سرمایه گذاری خارجی رتبه نهم کشور را کسب کرده  بیان کرد: باید  مجموعه استان با کار تیمی و همدلی در زمینه جذب سرمایه‌گذار بیش از پیش اقدام کند.

درپایان این جلسه از سه واحد تولیدی «تروند زعفران، نانو عایق اکسون و صنایع غذایی ایثار» که در مراسم جایزه ملی کیفیت حائز دریافت گواهینامه اهتمام به کیفیت شده اند قدردانی به عمل آمد.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1395894

مهمترین اخبار ایران و جهان: