نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 08:23

استمرار عملیات گاز رسانی به ۵۷روستای پیرانشهر

رئیس اداره گاز پیرانشهر گفت: هشت پروژه‌ گازرسانی شهری، روستایی و صنعتی در پیرانشهر در حال اجراست که بخش مهم آن مربوط به گازرسانی به ۵۷ روستای این شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه،یونس آذریون رییس اداره گاز پیرانشهر، اظهار داشت: هشت پروژه‌ گازرسانی شهری، روستایی و صنعتی در پیرانشهر در حال اجراست که بخش مهم آن مربوط به گازرسانی به ۵۷ روستای این شهرستان است.

وی با اشاره به پروژه حفرات خالی پیرانشهر به طول ۳۳کیلومتر شبگه‌گذاری، افزود: با اتمام این پروژه که از ۷۰ درصد پیشرفت برخوردار است، ۱۵۰۰ انشعاب جدید در حفرات خالی نصب می‌شود.

رئیس اداره گاز پیرانشهر همچنین با اعلام اینکه پروژه گازرسانی به ۹ روستای محور کوپر که سه روستای آن باقی است نیز از ۹۰ درصد پیشرفت برخوردار است، خاطرنشان کرد: در این پروژه ۲۶ کیلومتر شبکه‌گذاری صورت گرفته و سه ایستگاه تقلیل فشار گاز نیز‌ احداث و  ۷۶۰‌ انشعاب نصب خواهد شد.

به گفته‌ی آذریون، پروژه احداث خط تغذیه روستاهای محور کوپر هم به طول ۲۸ کیلومتر در حال اجرا بوده و از ۹۸ درصد پیشرفت برخوردار است.

وی پروژه گازرسانی به ۲۵ روستای محور بسطام‌بیگ بطول ۷۷ کیلومتر پروژه مهم دیگر پیرانشهر اعلام کرد و افزود: این پروژه که از ۸۲ درصد پیشرفت برخوردار است با هدف نصب ۱۲۶۰ انشعاب گاز در حال اجراست.

رئیس اداره گاز پیرانشهر از پروژه گازرسانی به ۱۶ روستای محور ریک‌آباد به عنوان دیگر پروژه مهم پیرانشهر یاد کرد و گفت: این پروژه به طول ۶۴ کیلومتر در حال اجراست که تاکنون سه روستای آن گازدار شده، و گازرسانی به مابقی روستاها از ۵۵ درصد پیشرفت برخوردار است که در صورت اتمام ۷۰۰ انشعاب گاز در روستاهای آن نصب می‌شود.

آذریون افزود: پروژه احداث خط تغذیه روستاهای محور ریک آباد نیز به طول ۱۳ کیلومتر به همراه احداث یک ایستگاه تقلیل فشار گاز در حال اجراست و ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

رئیس اداره گاز پیرانشهر با بیان اینکه گازرسانی به چهار روستای محور گرده سور با ۲۷ کیلومتر شبکه‌گذاری دیگر پروژه پیرانشهر است، گفت: این پروژه از ۳۵ درصد پیشرفت برخوردار است که با اتمام آن نصب ۳۰۰ انشعاب گاز آغاز می‌شود.

وی در ادامه به پروژه گازرسانی مرز تمرچین اشاره کرد و یادآور شد: این پروژه به طول ۱۴ کیلومتر اجرا می‌شود که با توجه به شروع جدید آن، از ۵ درصد پیشرفت برخوردار است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1429806

مهمترین اخبار ایران و جهان: