نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 16:11

مسلمانان با کشورهای توهین کننده به مقدسات برخورد کنند

شیراز- رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس گفت: ملت‌ها و کشورهای مسلمان باید در برابر کشورهایی که نسبت به توهین به مقدسات اقدام کرده اند ایستادگی و مقابله کنند.

رضا محمدیان در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: برخی از کشورها نظیر دانمارک و سوئد نسبت به توهین به مقدسات اقدام کرده‌اند از این رو باید کشورهای اسلامی زمینه برخورد قانونی با این گونه کشورها را فراهم کرده تا شاهد این گونه رویدادها در کشورهای اروپایی نباشیم.

وی اضافه کرد: کشورهای اروپایی از مقوله ظهور واهمه داشته و از تحقق گفته‌های اسلام در خصوص منجی ترس دارند از این رو در تلاش هستند تا شرایطی را در جامعه اسلامی فراهم کنند که نقش منجی در جامعه کمرنگ دیده شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس تاکید کرد: یکی از اهدافی که دشمنان از توهین به مقدسات به دنبال آن هستند علاوه بر اسلام هراسی این افراد از قرآن و تعالیم آن در جامعه ترس دارند از این رو در تلاش هستند تا با توهین به مقدسات با معارف اسلامی مخالفت کنند.

محمدیان واکنش به هتک حرمت قرآن از سوی مسلمانان را لازم و ضروری دانست و تأکید کرد: اگر کشورهای مسلمان با اتحاد و همبستگی در مقابل کشورهایی که اجازه هتک حرمت به قرآن کریم را می‌دهند، تحریم و مقابله فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را در پیش بگیرند، درس عبرتی برای تمام جهانیان خواهد شد تا دیگر شاهد این‌گونه توهین‌ها به مقدسات نباشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429006

مهمترین اخبار ایران و جهان: