نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 14:33

استفاده از مدیریت دانش در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نهادینه شد

بوشهر- مدیر توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: استفاده از مدیریت دانش یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد آخوندی ظهر یکشنبه در نشست کمیته بهره‌وری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر استفاده از مدیریت دانش در ارتقای نظام سلامت اظهار داشت: یکی از سیاست‌های بهره‌وری در نظام سلامت استفاده از مدیریت دانش است.

وی افزود: با استفاده از مدیریت دانش، اطلاعات و دانش مربوط به بهبود کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی، کاهش هزینه‌ها و افزایش دسترسی به خدمات سلامت جمع‌آوری، ذخیره و به اشتراک گذاشته می‌شوند.

وی اضافه کرد: استفاده از سامانه‌های الکترونیک، اشتراک گذاری تجربیات و دانش کارکنان، توسعه سیستم‌های اطلاعاتی و مدیریتی، توسعه نیروی انسانی، توسعه برنامه‌های پیشگیری، انجام تحقیقات پژوهشی و توسعه سیستم‌های تأمین و توزیع دارو از جمله مواردی است که در مدیریت دانش مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیر توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اهمیت بهره‌وری در نظام سلامت گفت: بهبود بهره‌وری نظام سلامت نیاز به تلاش همه‌جانبه از سوی دولت، ارائه‌دهندگان خدمات سلامت، بیماران و جامعه دارد و این تلاش باید بر اساس دانش روز دنیا و نیازهای جامعه انجام شود.

وی افزود: مدیریت دانش تسهیل‌گر افزایش دسترسی به خدمات سلامت و کاهش هزینه‌ها را در پی دارد.

آخوندی با تاکید بر اشتراک گذاری تجربیات خدمتی کارکنان و مدیران تصریح کرد: تجربه، جوهر یادگیری سازمانی است که از موفقیت‌ها و شکست‌ها به دست می‌آید و مستندسازی تجارب، یکی از روش‌های اساسی توسعه و انتقال دانش محسوب می‌شود.

وی افزود: مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌توانند تجربیات خدمتی خود جهت نهادینه‌سازی مدیریت دانش در سایت این دانشگاه بارگذاری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395106

مهمترین اخبار ایران و جهان: