نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 15:58

جوجه‌ریزی در قزوین بیشتر از میانگین کشوری انجام می‌شود

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر مشکلی در جوجه ریزی نداریم و میزان تولید ما از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین عطایی در جلسه ستاد تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین که بیمذوز یکشنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ واحد نانوایی در قزوین فعال هستند که روزانه به طور میانگین با کمک بسیج ۳۰ مورد بازرسی از این واحدها انجام میشو؛ د با این حال باید گفت که نظارت تنها بخشی از مشکل را حل می‌کند برای رفع مشکل در نانوایی‌ها باید فکری برای تغییر مکانیزم داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: نظارت بر واحدهای صنفی طبق قانون تماماً وظیفه اتحادیه‌ها است اما متأسفانه به علت کم کاری آنها امروز ما این کار را انجام می‌دهیم و روزانه با سیل شکایات مردمی رو به رو می‌شویم.

وی بیان کرد: برای کنترل بازار و پاسخ به نیازهای مردم باید برنامه سریع و دقیقی در خصوص چگونگی ارائه خدمات از سوی آزادپزی‌ها داشته باشیم.

وی با بیان این نکته که در حال حاضر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در قزوین به صورت میانگین انجام می‌شود گفت: با سه میلیون و ۵۷۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان قزوین هیچ ‌مشکلی از نظر تأمین این کالای اساسی نداریم.

عطایی یادآور شد: روزانه ۴۰ تا ۵۰ تن مصرف تخم مرغ استان است و در تأمین آن هم مشکلی وجود ندارد.

سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در خصوص گندم نیز توضیح داد: در سال جاری ۱۵۶ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است که نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته‌ایم و نیز در زمینه کلزا نسبت به زمان مشابه در سال گذشته یک درصد کاهش تولید داشته‌ایم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395394

مهمترین اخبار ایران و جهان: