نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 16:06

باقری: تکرار جنایت اهانت به قرآن در اروپا مصداق بارز نقض حقوق بشر است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار مشاور در امور خارجی دولت قطر ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در اروپا گفت: تکرار این جنایت در اروپا مصداق بارز و کامل نقض حقوق بشر توسط مدعیان دروغین حقوق بشر است.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، محمد الخلیفی مشاور در امور خارجی دولت قطر در سفر به تهران با علی باقری، معاون سیاسی وزارت خارجه دیدار و درباره روابط دوجانبه و نیز مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه دو کشور رایزنی و گفتگو کرد.

علی باقری در این دیدار با اشاره به فاجعه اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در چند کشور اروپایی تصریح کرد: قرآن سوزی حد اعلی جسارت به محضر قدسی کتاب آسمانی مسلمانان و به معنای زیر پا گذاشتن حقوق اولیه و بدیهی دو میلیارد انسان است و تکرار این جنایت در اروپا مصداق بارز و کامل نقض حقوق بشر توسط مدعیان دروغین حقوق بشر است.

معاون سیاسی وزیر خارجه با تاکید بر جایگاه فکر و اندیشه در تعالی و تکامل انسان، تصریح کرد: اندیشه سوزی در اروپا نشانگر انحطاط جایگاه رشد و پیشرفت انسان در میان مدعیان توسعه و پیشرفت جهانی است.

معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان با اشاره به فاجعه آتش زدن قرآن کریم در چند کشور اروپایی اظهار داشت: به آتش کشیدن قرآن به معنای جشن بازگشت اهریمن جهالت و رجعت دوران تاریک قرون وسطا به این کشورها است. 

علی باقری با اشاره به بهانه دولت‌های سوئد و دانمارک مبنی بر پایبندی آن‌ها به آزادی بیان برای توجیه قرآن سوزی در این کشورها گفت: به آتش کشیدن کتاب و فکر و اندیشه، آزادی نیست، بلکه عین توحش است و این دولت‌ها مسئولیت دارند تا جلوی وحشی‌گری فرهنگی را در کشورهای خود بگیرند و همه دولت‌های مسئول در جهان به‌ویژه دولت‌های اسلامی وظیفه دارند تا با تجمیع ظرفیت‌ها و هم‌افزایی در قالب فردی و جمعی با توحش فرهنگی مقابله جدی کنند.

محمد الخلیفی نیز با اشاره به روابط همه‌جانبه و رو به پیشرفت تهران و دوحه، استمرار و پیوستگی رایزنی‌های مقام‌های وزارت خارجه دو کشور را نشانه اراده جدی دو طرف برای رفع موانع در مسیر توسعه مناسبات و گشودن دریچه‌های جدید برای همکاری برشمرد و بر عزم کشورش برای ارتقای روابط اقتصادی با ایران تاکید کرد.

در این دیدار دو دیپلمات ارشد ایرانی و قطری بر نفرت جهان اسلام از جنایت جسارت به ساحت قرآن کریم تاکید کرده و اقدام جمعی کشورهای اسلامی به‌ویژه از طریق سازمان همکاری اسلامی را خواستار شدند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1395594

مهمترین اخبار ایران و جهان: