نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 17:42

سیل در افغانستان/ صدها نفر مفقود، کشته و زخمی شده‌اند

سخنگوی وزارت دولت طالبان در امور رسیدگی به حوادث، تعداد مفقودین، کشته‌ها و زخمی‌های سیل اخیر در افغانستان را صدها نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، وزارت مدیریت بلایای طبیعی در دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه اعلام کرد: تا کنون بیش از ۳۱ نفر در سیل ۷۲ ساعت اخیر کشته شده اند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت مدیریت بلایای طبیعی در دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص آمده است: بیش از ۷۴ مجروح از این سیل برجای مانده و ۴۱ مفقود نیز به ثبت رسیده است. ۲۵۰ راس از احشام و دام ها نیز تلف شده اند.

شفیع‌ الله رحیمی سخنگوی وزارت دولت طالبان در امور رسیدگی به حوادث نیز امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که بر اساس گزارش ابتدایی در ولایت میدان وردک ۲۶ نفر جان‌ باخته، ۴۴ نفر زخمی، ۴۰۰ منزل مسکونی و ده‌ ها جریب زمین زراعتی تخریب و ۳۶ نفر مفقود شده‌ اند.

وی افزود: در کابل نیز ۴ نفر در اثر سیلاب جان‌باخته، ۳۰ نفر زخمی، ۱۲۰ منزل مسکونی تخریب، ۲۵۰ رأس دام تلف و ۵ نفر مفقود شده‌اند. بارندگی و سیلاب در ولایت خوست نیز یک نفر قربانی گرفته و همچنان در ولایت‌های پکتیا، کنر، نورستان و ننگرهار ده‌ ها منزل مسکونی وصدها جریب زمین زراعتی تخریب شده است.

از سوی دیگر نیز ذبیح‌ الله مجاهد سخنگوی طالبان از نهادهای مختلف خواست تا به مردم افغانستان در ارتباط با سیل اخیر کمک کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395650

مهمترین اخبار ایران و جهان: