نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 07:38

رهاسازی ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در همدان

مدیر شیلات و امور آبزیان استان همدان از رهاسازی ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی در منابع آبی و استخرهای ذخیره آب کشاورزی استان خبر داد.

احمد بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از رهاسازی ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی در منابع آبی و استخرهای ذخیره آب کشاورزی استان خبر داد و اظهار کرد: در راستای توسعه شیلات و آبزی‌پروری و به منظور استفاده دومنظوره و بهینه از استخرهای ذخیره آب کشاورزی موجود مدیریت شیلات استان با استفاده از اعتبارات عمرانی طرح توسعه آبزی پروری ۱۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهیان گرم آبی از مراکز تکثیر و پرورش استان گیلان خریداری کرده است.

وی با توجه به بارش‌های نسبتا مناسب فصل بهار و افزایش سطح آبگیری سدهای خاکی، آبگیرها و آبندان‌ها در سطح استان افزود: این میزان بچه ماهی در ۸۵ استخر دو منظوره ذخیره آب و ۱۶ منابع آبی طبیعی و نیمه طبیعی استان با مشارکت متقاضیان و کشاورزان علاقمند رهاسازی شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان استان همدان گفت: برای تامین بخشی از هزینه خرید و حمل و نقل و رها سازی این تعداد بچه ماهی و فعال کردن این تعداد استخر و منابع آبی حدود چهار هزار میلیون ریال از اعتبارات عمرانی شیلات استان تامین و پرداخت شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جاری ۲۵۰ استخر خرد گرم آبی و منابع آبی فعال است که پیش بینی می‌شود در پایان فصل برداشتی معادل ۱۱۰۰ تن انواع ماهیان گرم آبی علی‌الخصوص کپور معمولی و آمور برداشت و به بازار عرضه شود.

بختیاری با تاکید بر اینکه  مدیریت شیلات استان برای آشنایی علاقمندان و پرورش دهندگان ماهی گرم آبی از ابتدای سال جاری اقدام به برگزاری ۴ دوره آموزشی ترویجی کرده است یادآور شد: اصول پرورش ماهیان گرم آبی در استخرهای ذخیره آب و منابع آبی به تعداد ۲۰۰ نفر روز آموزش در دستور بوده است.

پایان پیام/89033/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1394206

مهمترین اخبار ایران و جهان: