نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 15:10

اقدامات فرهنگی و تبیینی در زمینه حجاب و عفاف گسترش یابد

بوشهر- امام جمعه اهرم گفت: اقدامات فرهنگی و تبیینی در زمینه حجاب و عفاف گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های نماز جمعه شهر اهرم اظهار داشت: رهاسازی مرحله اول آب سد خاییز که بعد از خشک شدن آب رودخانه باهوش به آرزویی برای کشاورزان تبدیل شده بود، محقق شد.

وی اضافه کرد: حجم آبی که رها سازی شده نزدیک به یک و نیم میلیون متر مکعب است و از کل نخیلات شمارش شده که ۲۶۲ هزار نخل است و در این دوره اول آبیاری به حدود ۱۸۰ هزار نخل آبرسانی شده است.

امام جمعه اهرم افزود: با استعداد سنجی که در مرحله اول آبیاری انجام شده تعدادی که در محدوده نبوده اند اینها هم قابلیت الحاق به محدوده آبیاری دارند این نکته در مراحل بعدی آبیاری باید مورد بررسی قرار بگیرد تا از برکت خدادادی بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشاورزان در فصل برداشت محصول هستند باید نسبت به این برکت و نعمت الهی، زکات واجب را مد نظر داشته باشند و سپاس و شکرگزاری واقعی برای این برکت الهی انجام فریضه پرداخت زکات است که برکت‌های بسیار زیادی به دنبال خواهد داشت. به فرموده امام باقر علیه السلام زکات یکی از پایه‌های پنجگانه اسلام است که در کنار نماز و روزه و حج و ولایت ذکر شده است.

پهلوزاده ادامه داد: پرداخت زکات هم طهارت باطنی و هم رشد و نمو اموال و هم تقرب به خدا است و هم رشد متوازن اقتصادی جامعه اسلامی و از بین بردن فقر و موارد دیگر به دنبال دارد. همانطور که نماز سبب ارتباط بنده با خدا است پرداخت زکات هم سبب ارتباط بندگان با یکدیگر است.

وی با اشاره به شنبه ۱۴ مرداد سالروز صدور فرمان مشروطیت تصریح کرد: تاریخ مشروطه در یک خط عبارت است از این است که علما رهبری نهضت مشروطه و هدایت توده‌های مردم را بر عهده گرفتند اما نفوذی‌ها، بیگانگان، استعمار و دنیای غرب در میان راه این جریان را منحرف کردند.

امام جمعه اهرم خاطرنشان کرد: در جریان انقلاب اسلامی هم اگر لطف خدا و درایت حضرت امام در مدیریت انقلاب اسلامی نبود این انقلاب هم به سرنوشت مشروطه دچار می‌شد کما اینکه تا امروز هم هرچه ضربه می‌خوریم از نفوذی‌ها و پیاده نظام دشمن از فرقه‌ها و گروه‌های لیبرال داخلی است.

پهلوزاده با اشاره به روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی گفت: مردم دنیا انفجار بمب اتمی آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی و حمله به ویتنام و افغانستان و عراق و سوریه و یمن و هزاران جای دیگر را فراموش نمی‌کنند.

وی ادامه داد: تاریخ فراموش نمی‌کند که مخوف‌ترین و بدترین زندان‌ها مربوط به فرهنگ غربی و آمریکایی است. تفاوت اصلی حقوق بشر در تفکر غربی و اسلامی به این امر است که در تفکر غربی مبنا و اساس انسان محوری و هر آنچه انسان بدون تعهد به بندگی خدا اراده کند آن می‌شود قانون برای همه موجودات، اما در حقوق بشر اسلامی محور و اساس، شریعت خداوند و خدا محوری اصل است.

امام جمعه اهرم افزود: همان تفکری که در کربلا آب را روی اهل بیت بست و ظهر عاشورا حتی از طفل شش ماهه نگذشت امروز هم برای پیشبرد اهداف پلید خودشان حاضرند تمام انسان‌های مخالف خود را از بین ببرند.

وی با گرامیداشت روز خبرنگار بیان کرد: خبرنگاران هم مثل دیگران برای دفاع از ناموس و خاک و قانون این مملکت جان داده اند. این امنیت به راحتی به دست نیامده تا با اخبار جعلی برای دفاع از حزب و گروه و یا به اسم شفافیت، فضای جامعه را تاریک نشان دادن و یا به اسم نقد، شخص و جریانی را تخریب کردن اینها به دور از فرهنگ خبرنگاری است.

پهلوزاده افزود: ۱۸ مرداد هم سالروز شهادت شهید حججی است که به نام روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نامگذاری شده است. این مملکت با عنایت امام زمان و با خون این شهدا تا به امروز ثابت مانده اما اگر مؤمنین و فعالین فرهنگی در این فتنه بی حجابی منفعل باشند و نسبت به افرادی که خلاف شرع و خلاف قانون کشف حجاب می‌کنند مقابله نشود جریان اندلس تکرار خواهد شد و خداوند با هیچ قومی هم تعارف ندارد.

وی اضافه کرد: همه مردم بویژه مسئولین آموزشی و تربیتی باید نسبت به موضوع حجاب با اقدام فرهنگی و تبیینی در کنار اعمال قانون توسط مجموعه انتظامی در مسیر اصلاح وضع موجود باشیم.

پهلوزاده ادامه داد: دوشنبه ۱۶ مرداد آغاز پیش ثبت نام نمایندگی مجلس شورای اسلامی است که در اسفندماه امسال انتخابات برگزار می‌گردد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است وبا چهار راهبرد امنیت محور و مشارکت محور و سلامت محور و رقابت محور دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از محاسن قانون جدید پیش ثبت نام انتخابات است که فرصت کافی برای تحقیق و بررسی توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات که به انتخابات سالم کمک می‌کند. همچنین رأی مردم هم فرصت تحقیق و رصد بیشتر را فراهم می‌کند تا نماینده اصلح را انتخاب کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425494

مهمترین اخبار ایران و جهان: