نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 06:59

ادامه تخریب ویلاهای غیرمجاز در حریم رودخانه زاینده‌رود

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از تخریب 77 ویلا در حریم رودخانه زاینده‌رود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمود چیتیان معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اظهار داشت: با وجود مشکلات اقتصادی و فشارهای اجتماعی عملیات آزادسازی ۸۷ مورد از ویلاهای شهرستان لنجان، در بخش باغبهادران با مساحت بیش از ۲۵ هزار متر مربع از ششم خرداد ماه آغاز شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۷ ویلا با طول تقریبی ۲ کیلومتر در بستر زاینده‌رود آزاد سازی شده است، افزود: در ۲ هفته آینده آزادسازی ۱۰ ویلای باقیمانده و رفع تصرفات شناسایی شده در محدوده اردال شهر باغبهادران به طور کامل انجام خواهد شد.

چیتیان با تأکید بر اینکه برای تسهیل روند عملیات یاد شده از تمامی ظرفیت‌های انسانی شرکت آب منطقه‌ای، نیروی پیمانکار و مشاور بهره گرفته شده است، خاطرنشان کرد: چند ویلا در محدوده پل وشمندگان وجود دارد که آن‌ها نیز  آزادسازی خواهند شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: در قالب تبصره‌های ۲ و ۳ قانون توزیع عادلانه آب صراحتا مشخص شده ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در بستر رودخانه‌ها، انهار طبیعی، کانال‌های عمومی، مسیل‌ها، مرداب،  برکه‌های طبیعی و همچنین در حریم قانونی سواحل دریاها و دریاچه‌ها اعم از طبیعی و یا مخزنی ممنوع است.

وی ادامه داد: با استناد به این قانون آزادسازی تصرفات واقع در بستر و حریم رودخانه زاینده‌رود، مجموعه‌ ویلایی و اعیانی‌های غیرمجاز، با جدیت در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

چیتیان گفت: تاکنون آزادسازی ۸۳۵ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان و مطالعات نزدیک به سه هزار کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌های استان اصفهان انجام شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان بیان کرد: ۴۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان اصفهان امسال آزادسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ساماندهی ۸۹ کیلومتر از رودخانه‌های استان  انجام شده است، افزود: ۲۵۸ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان لایروبی شده است امسال نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم ۴۵ کیلومتر دیگر از رودخانه‌های استان لایروبی شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1364694

مهمترین اخبار ایران و جهان: