نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 13:08

همکاری ریاض و تل‌آویو در بخش انرژی، گامی دیگر در مسیر عادی سازی روابط

با به وجود آمدن زمینه همکاری دو شرکت عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط دو کشور قوت گرفت؛ با این اقدام رسمی شدن روابط دیپلماتیک این دو کشور یک گام به واقعیت نزدیک‌تر شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرها از همکاری قریب الوقوع شرکت اسرائیلی "Solar Edge" و شرکت سعودی "Ajlan & Brothers Holding" حکایت دارد.

به گزارش بلومبرگ، هدف از این همکاری جدید ریاض-تل آویو ارائه انرژی تجدیدپذیر به عربستان سعودی است که به کاهش وابستگی این کشور به نفت تا پایان این دهه کمک خواهد کرد.

زوی لاندو، مدیر عامل Solar Edge، گفت: «ما مفتخریم که این همکاری را حفظ کنیم و از حرکت عربستان سعودی به سمت چشم انداز 2030 حمایت کنیم. این امر به تامین نیازهای کارخانه‌های محلی در عربستان سعودی کمک شایانی می‌کند. این اقدامات باعث  انتقال سریع از سوخت‌های فسیلی به انرژی خورشیدی پاک می‌شود».

روز گذشته «الی کوهن»، وزیرخارجه رژیم صهیونیستی نیز در گفتگویی تلویزیونی مدعی شد اسرائیل در کمترین فاصله برای توافق عادی‌سازی با عربستان قرار دارد.

در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر تلاش‌های کابینه بایدن به منظور فشار بر ریاض و تل آویو با هدف تسریع روند عادی سازی روابط تا پایان سال 2024 منتشر شده است. برخی رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از نهادهای امنیتی این رژیم خواسته است تا سناریوی اعطای درخواسته‌های هسته ای محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از آمریکا را مورد بررسی قرار دهند.

در مقابل نشریه اسرائیل هیوم از رسانه‌های نزدیک به نتانیاهو در گزارشی تاکید کرد که به رغم فشارهای دولت بایدن و اصرار مقامات سعودی، تل آویو تمایلی به شناسایی یک دولت مستقل فلسطین ندارد و همین به مهم ترین مانع بر سر راه تسریع روند عادی سازی اسرائیل و عربستان بدل شده است.

انتهای پیام/+

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1421594

مهمترین اخبار ایران و جهان: