نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 15:16

ضرورت تقویت روابط اقتصادی ایران و پاکستان

وزیر خارجه پاکستان گفت: ظرف روزهای گذشته پیشنهادات زیادی را در زمینه تقویت روابط دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و انرژی داشتیم، لذا امروز اسناد مهمی را به امضا رساندیم‌.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، بلاول بوتو زرداری وزیر خارجه پاکستان در نشست مطبوعاتی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، ضمن خوشامد گویی به همتای ایرانی خود، اظهار داشت: ۱۵ ماه گذشته کار خود در دولت جدید پاکستان را آغاز کردیم و در ژوئن ۲۰۲۲ اولین سفر خود را به ایران انجام دادم که پیشرفت‌های خوبی را در روابط داشتیم و بسیار خوشحالم که در روزهای پایانی دولت پاکستان

وی ادامه داد: یکی از نمونه‌های کوچک پیشرفت روابط ایران و پاکستان می‌توان در بازار پیشین مند بازارچه مرزی و پروژه انتقال برق به پاکستان را دید.

وزیر خارجه پاکستان افزود: پروژه‌های میان ایران و پاکستان نشان دهنده تعهد دو کشور برای یافتن راه حل به نفع مردمان دو کشور است.

وی گفت: امروز خوشحالیم که مدارس، بیمارستان‌ها به لطف برقی که ایران به پاکستان انتقال داده، می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

بوتو زرداری تصریح کرد: ظرف روزهای گذشته پیشنهادات زیادی را در زمینه تقویت روابط دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و انرژی داشتیم لذا امروز اسناد مهمی را به امضا رساندیم‌.

در حال تکمیل

منبع: مهر
شناسه خبر: 1424594

مهمترین اخبار ایران و جهان: