نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 17:49

موافقت وزارت ورزش و جوانان با تغییر نام فدراسیون جانبازان و معلولان

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان کشور گفت: وزارت ورزش و جوانان موافقت خود را در رابطه با تغییر نام فدراسیون جانبازان و معلولین اعلام کرده است و در شهریور ماه با برگزاری مجمع این تغییر نام انجام خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید محمد شروین اسبقیان، عصر امروز در مجمع انتخابات هیات جانبازان و معلولان استان اردبیل اظهار کرد: فلسفه فدراسیون جانبازان و معلولان، توانمندسازی و توانمندیابی است و باید نام فدراسیون جانبازان و معلولان به فدراسیون جانبازان و توانمندیابان تغییر پیدا کند که وزارت ورزش موافقت خود را اعلام کرده است و در شهریور ماه با برگزاری مجمع این تغییر نام انجام خواهد گرفت.

وی افزود: استان اردبیل به لحاظ قهرمانی در ورزش جانبازان و معلولین در رتبه استان‌های برتر قرار دارد و افتخارات بزرگی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی توسط ورزشکاران جانباز و معلول هم‌چون جلیل باقری جدی، مدبر، طلوعی، شفیع، شکوهی و دیگر ورزشکاران کسب کرده است و در المپیک با درخشش این ورزشکاران افتخارات بزرگی برای استان و کشور به‌دست آمده است و باید این جایگاه تثبیت شود.

ورزشکاران جانبازان و معلولین استان اردبیل باعث افتخار ایران هستند

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان کشور اضافه کرد: ورزشکاران جانبازان و معلولان استان اردبیل باعث افتخار ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و باید از فرصت‌های به وجود آمده استفاده کنیم و امیدواریم با انتخاب داور نوری به عنوان رئیس هیات استان اردبیل بار دیگر ورزش جانبازان و معلولان استان را در جایگاه ویژه‌ای ببینیم.

وی تصریح کرد: در کمیته پارالمپیک، طرح شهید سلیمانی برنامه‌ریزی شده که هدف این طرح شناسایی جانبازان مدافع حرم، امنیت و مرز است که مدیریت این ستاد در استان‌ها با مدیرکل بنیاد شهید بوده و در مرحله دوم، استعدادیابی این افراد برای رشته‌های مختلف است و وظیفه ما هست که قدر این ارزش‌ها را بدانیم و نسبت به ارج نهادن به آنان کوشا باشیم.

اسبقیان گفت: با توجه به مصوبه شورای فرهنگی عمومی و دستور رییس جمهور به حمایت و کمک جانبازان و معلولان، ۱۶ دستگاه اجرایی کشور و به طبع آن استان‌ها در این راستا باید همکاری‌های لازم را داشته باشند و اداره کل ورزش و جوانان و هیات جانبازان و معلولان استان اردبیل موظف هستند نسبت به پیگیری این مصوبات و جلسات از طریق استانداری اقدام کنند.

گفتنی است؛ با برگزاری مجمع انتخابات هیات جانبازان و معلولان استان اردبیل، داور نوری، با کسب ۱۵ رای از ۱۵ رای ماخوذه اعضای مجمع به مدت ۴ سال به‌عنوان رئیس هیات استان اردبیل انتخاب شد. برای انتخابات هیات جانبازان و معلولان استان اردبیل، رحیم عالی و داود نوری اعلام آمادگی کرده بودند که رحیم عالی از انتخابات انصراف داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1416750

مهمترین اخبار ایران و جهان: