نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 13:16

گردشگران خارجی به استان سمنان می‌آیند؟!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: سمنان یکی از 43 شهر عضو اتحادیه راه ابریشم در دنیاست و برگزاری این رویداد، توجه گردشگران خارجی را به استان سمنان در پی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در جلسه کمیته گردشگری استان سمنان با تأکید بر اینکه برگزاری این رویداد بین‌المللی، انقلابی در حوزه گردشگری استان سمنان خواهد بود، اظهار کرد: حضور مسؤولان دیگر کشورهای عضو اتحادیه راه ابریشم در این رویداد بین‌المللی در معرفی هرچه بیشتر استان نقش مؤثری دارد.

وی افزود: سمنان یکی از 43 شهر عضو اتحادیه راه ابریشم در دنیاست و برگزاری این رویداد، توجه گردشگران خارجی را به استان سمنان در پی دارد.

کرم‌زاده گفت: دستگاه‌های اجرایی مانند محیط‌زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، علوم پزشکی و ... می‌توانند در حوزه‌های متناسب با خود در بحث گردشگری فعالیت کنند و این اداره کل آمادگی کامل برای آموزش تخصصی مباحث گردشگری به سایر دستگاه‌های اجرایی را دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: فیلم معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان تهیه‌ شده است و نرم‌افزار گردشگری استان سمنان نیز طی یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود تا گردشگران بتوانند به‌راحتی با اماکن گردشگری استان سمنان آشنا شوند.

کمیته گردشگری در موضوعات کلان گردشگری استان سمنان برای سیاست‌گذاری کلی و ترسیم خط‌مشی گردشگری ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فعالیت می‌کند و تمام مصوبات آن برای همه دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها لازم‌الاجراست.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1415650

مهمترین اخبار ایران و جهان: