نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 13:31

۴ هزار کیلومتر خط‌کشی راه‌های کرمانشاه قبل از اربعین انجام می‌شود

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: به منظور ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی استان و تردد ایمن زائران اربعین حسینی ۴ هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه خط‌کشی می‌شود.

علی سلیمی، معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: عملیات بهسازی و روکش آسفالت در محور بزرگراه کربلا انجام شده و تا قبل از آغاز تردد زوار اربعین حسینی (ع) ۴ هزار کیلومتر از این محور عملیات خط‌کشی انجام می‌شود.

وی گفت: خط‌کشی محورها از عناصر اصلی اقدام های پیشگیرانه و ایمن‌سازی است که با انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان موجب افزایش ایمنی در جاده‌ها، افزایش قابلیت دید و ارائه هشدار و اطلاعات لازم به رانندگان می‌شود.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: هدف از خط‌کشی راه‌های مواصلاتی به‌خصوص در بزرگراه کربلا ارتقای ایمنی تردد زائران و همچنین آگاهی دادن به کاربران جاده‌ای هنگام رانندگی است.

وی درباره برنامه‌ریزی برای انجام دیگر اقدامات لازم برای تردد ایمن زائران اربعین، گفت: ۶ نقطه پرحادثه در بزرگراه کربلا ایمن‌سازی می‌شود و ۱۵ کیلومتر روشنایی نیز احداث خواهد شد.

سلیمی در ادامه افزود: احداث ۴ نقطه روشنایی راه‌ها به‌صورت نقطه‌ای و نصب ۲۰ کیلومتر نیوجرسی در محور بزرگراه کربلا در حال انجام است.

وی در پایان، یادآور شد: با عنایت به تلاش‌های فراوان انجام پذیرفته توسط عوامل راهداری استان کرمانشاه سعی شده در هیچ یک از محورهای شریانی و اصلی استان مشکلی از بابت تردد زوار مشاهده نشود و در زمان و موعد مقرر طبق برنامه‌ریزی انجام شده محور های مواصلاتی برای تردد ایمن زائران آماده‌سازی شود.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1366050

مهمترین اخبار ایران و جهان: