نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 12:14

حضور دهیاری‌های بوشهر در جشنواره طرح‌های دانش بنیان

بوشهر- مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر از حضور دهیاری‌های استان بوشهر در اولین جشنواره ملی طرح‌های تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سهراب امیری نژاد صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای تقویت و تشویق دهیاری‌ها و صاحبان ایده در روستاها و ایجاد انگیزه مضاعف در نهاد دهیاری، اولین جشنواره ملی طرح‌های برگزیده دهیاری‌ها با رویکرد تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین دهیاری‌ها برگزار می‌شود.

امیری نژاد اهداف جشنواره را شناسایی و معرفی طرح‌های تولیدی دانش بنیان و اشتغال آفرین و پتانسیل‌های روستایی، رونق تولیدات روستایی، و معرفی تجارب موفق روستایی و تعمیم آن به سایر روستاها، تجاری سازی دانش بومی و محلی، ایجاد خوشه‌های کسب و کار روستایی و تقویت روحیه خلاقیت و نو آوری در مدیریت محلی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه طرح‌های ارسالی به جشنواره باید در ۲ سال اخیر اجرا شده شده و بر اساس معیارهای دانش بنیان طراحی شده در ایجاد آن از دانش بومی استفاده شده باشد، افزود: جلب مشارکت بانوان و جوانان و اقشار آسیب پذیر، همچنین منطبق بودن بر اهداف توسعه پایدار و ایجاد اشتغال از معیارهای مهم پذیرش این طرح‌ها است.

امیری نژاد با تاکید بر مشارکت دهیاری‌های سراسر استان در این جشنواره مهم افزود: شیوه نامه از طریق نشانی اینترنتی در دسترس است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1365394

مهمترین اخبار ایران و جهان: