نیوز سیتی!
14 شهریور 1401 - 10:47

تشریح تمهیدات جابجایی زائران اردبیلی اربعین حسینی/ گران‌فروشی بلیط اتوبوس را گزارش کنید

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از آمادگی کامل راهداری استان اردبیل برای جابجایی زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: سرویس‌های دربستی از اول تا پایان شهریور، ممنوع بوده و تمامی شرکت‌ها موظفند در خدمت مسافران و زائران ابا عبدالله الحسین(ع) باشند. به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،کلیم‌اله وثوقی صبح امروز در جلسه شورای اداری که با هدف بررسی آخرین هماهنگی و تمهیدات لازم برای اعزام زائران اربعین حسینی برگزار شده بود، اظهار کرد: سفر اربعین حسینی در نوع خود فراملی است و همه جهت انجام هرچه بهتر این سفر بسیج شده و تمام تمهیدات و هماهنگی لازم از نظر حمل‌ونقلی جهت جابجایی زائران در راهداری استان اردبیل انجام شده است. اربعینبسیجوی افزود: نرخ مصوب جابجایی زائران از شهر اردبیل به پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی در مهران برای اتوبوس ۲۵ نفره ۵۲۳ هزار تومان، اتوبوس ۳۲ نفره ۴۴۱ هزار تومان و اتوبوس ۴۴ نفره ۳۵۷ هزار تومان در نظر گرفته شده است. ارائه سرویس‌ دربستی تا پایان شهریور ممنوع است ارائه سرویس‌ دربستی تا پایان شهریور ممنوع استارائه سرویس‌ دربستی تا پایان شهریور ممنوع استمدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه از ابتدای محرم تاکنون ۱۲۰ دستگاه ناوگان به مرزها اعزام شده، تشریح کرد: سرویس‌های دربستی از اول تا پایان شهریور، ممنوع بوده و تمامی شرکت‌ها موظفند با تمام ظرفیت در خدمت مسافران و زائران ابا عبدالله الحسین(ع) باشند. وی با اشاره به اینکه در طول ایام اربعین، نمایندگانی از راهداری استان در ترمینال‌ها به صورت شبانه روزی حضور خواهند داشت، تصریح کرد: این کارشناسان، آموزش‌دیده هستند و تمامی مباحث فنی و ایمنی برای آنها تبیین شده تا مسافران به سهولت از استان ما به سمت مرزها سفر کنند. به صورتوثوقی بیان کرد: نرخ کرایه‌ها به مدیران شرکت‌ها و ترمینال‌ها ابلاغ شده و در طول اجرای طرح، نمایندگان راهداری در کنار بازرسان تعزیرات و صنعت و معدن نظارت ویژه بر نرخ کرایه‌ها خواهند داشت. گران‌فروشی بلیط اتوبوس را گزارش کنید گران‌فروشی بلیط اتوبوس را گزارش کنیدگران‌فروشی بلیط اتوبوس را گزارش کنیددبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل‌ونقل استان اردبیل جلوگیری از اخذ وجوهات اضافی را از وظایف مهم بازرسان در ترمینال‌های مسافری دانست و اضافه کرد: در این خصوص، بنرهایی چاپ و کرایه‌ها بر روی آن درج شده تا مسافران و زائران از نرخ کرایه‌ها اطلاع کامل داشته و در این زمینه هرگونه شکایت خود از گران‌فروشی را به اداره کل اطلاع دهند. وی از استقرار میز خدمت راهداری با حضور کارشناسان راهداری جهت رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مسافران در پایانه‌ها خبر داد و بیان کرد: قبل از حرکت اتوبوس‌ها، قیمت‌ها، درج نام مسافر بر روی بلیط و تمام مسائل فنی و ایمنی باید توسط کارشناسان بررسی شود. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه تمامی مجتمع‌های خدماتی رفاهی و راهدارخانه‌ها جهت خدمات‌دهی و پذیرایی از زائران به تمامی امکانات بسیج شده و آماده هستند، تصریح کرد: کشیک شبانه راهداری نیز در تمامی جاده‌ها حضور دارند تا در صورت وقوع هرگونه حوادث در کنار زائران بوده و همچنین در طول سفر بر اتوبوس‌ها نظارت خواهند کرد. فعالیت سامانه ۱۴۱ شبانه‌روزی شد فعالیت سامانه ۱۴۱ شبانه‌روزی شدفعالیت سامانه ۱۴۱ شبانه‌روزی شدوثوقی از پاسخگویی ۲۴ ساعته سامانه ۱۴۱ راهداری جهت رسیدگی سریع به مشکلات و شکایت‌های مسافران خبر داد و افزود: تمامی شرکت‌ها باید فروش اینترنتی و سرویس‌های خود را باز کنند و نمایندگان راهداری در ترمینال‌ها نیز به این موضوع توجه کامل داشته باشند. وی استقرار نمایندگی راهداری استان اردبیل را در مرز مهران جهت خدمات‌رسانی به زائران و همچنین هماهنگی برای بازگشت آنها خبر داد و تشریح کرد: از یک ماه قبل، تمامی ناوگان‌ها و ماشین‌آلات در مرزهای مهران، خسروی و تمرچین حضور داشته و همه تجهیزات از جمله کانکس و موتورهای سواری برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران تجهیز شده‌اند. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه امسال پیش‌بینی شده حدود ۵ میلیون زائر از کشور ما به سمت مرزها تردد داشته باشند، وظیفه راهداری را در این موضوع بسیار خطیر و مهم شمرد و گفت: تا به امروز هیچگونه مشکلی در جابجایی زائران وجود نداشته و تمام تلاش ما بر این است تا بازگشت زائران نیز در صحت و سلامتی کامل انجام شود. انتهای پیام/3727/
منبع: فارس
شناسه خبر: 712094

مهمترین اخبار ایران و جهان: