نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 17:49

رصد فروسیلیس برای نصب دستگاه‌های غبارگیر/ آلودگی‌ها بررسی می‌شود

سمنان- مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان با اشاره به بروز برخی نگرانی‌ها از سوی مردم برای آلودگی فروسیلیس، گفت: این شرکت برای نصب دستگاه‌های غبار گیر رصد می‌شود.

بهرام علی ظاهری در گفتگو با خبرنگار مهر، از بررسی وضعیت شاخص کیفیت هوای استان سمنان در نشست با دغدغه‌مندان و مطالبه‌گران سمنان خبر داد و تاکید کرد: همه شهرستان‌های استان از غرب تا شرق یعنی از گرمسار تا شاهرود علیرغم سردی دمای هوا و وجود پدیده وارونگی از نظر شاخص کیفیت هوا دارای سطح قابل قبول برای شهروندان است.

وی با بیان اینکه محیط زیست علاوه بر آلودگی هوا دغدغه‌مندان و مطالبه‌گران مسائل زیست محیطی مختلفی را نظیر جلوگیری استقرار صنایع آب‌بر را نیز مورد عنایت قرار داده است، تاکید کرد: انتقال آب بین استانی، فرو نشست زمین و استفاده از پس‌آب از دیگر موضوعاتی است که در زمره دغدغه محیط زیستی‌های استان قرار داشته و اداره کل محیط زیست نیز آن‌ها را در دست بررسی دارد.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان درباره طرح توسعه فروسیلیس حاضر در شهرستان سمنان و استقرار شرکتی با همین نوع فعالیت در دامغان نیز توضیح داد: با توجه به حساسیت مطالبه‌گران در خصوص فعالیت شرکت فروسیلیس در دامغان بررسی‌هایی در این حوزه صورت گرفته است.

ظاهری بیان کرد: فروسیلیس سمنان پس از پیگیری‌های جدی وصدور اخطاریه‌های لازم، با نصب فیلترها و دستگاه‌های غبارگیر در حال حاضر بدون هرگونه آلودگی و غبار مشغول به فعالیت سالم است.

وی افزود: پرونده استقرار واحد صنعتی فروسیلیس در منطقه صید آباد دامغان هم برابر با ضوابط و قوانین در حال طی کردن روند قانونی پرونده در کمیسیون ماده ۱۱ هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 988806

مهمترین اخبار ایران و جهان: