نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 00:41

موافق برگزاری کنسرت و جشنواره‌ها هستیم

سرعین- استاندار اردبیل گفت: علاقه‌مند به برگزاری کنسرت موسیقی و جشنواره‌ها در بخش‌های مختلف استان هستیم و با برگزاری این رویدادها هیچ مشکلی نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی شامگاه پنجشنبه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در نشست مطبوعاتی در سرعین اظهار کرد: در اتفاقات اخیر که کمترین چالش را در اردبیل شاهد بودیم، آگاهی و شعور مردم اردبیل ثابت کرد که زنان و مردان این دیار لحظه‌ای پشت انقلاب و آرمان‌های به دست آمده را خالی نمی‌گذارند.

وی به کشته‌سازی و تلاش دشمن برای ایجاد نفاق در بین مردم اشاره کرد و گفت: تمام اظهارنظرهای رسانه‌های بیگانه در کشته‌سازی دانش‌آموز اردبیلی کذب محض بود و مردم با حضور به موقع در صحنه‌های مختلف پاسخی دندان‌شکن به بیگانگان دادند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه هیچ فردی به خاطر حوادث اخیر در بازداشتگاه به سر نمی‌برد، افزود: افراد دستگیر شده نیز اغلب در همان روز آزاد شدند و به غیر از افرادی که دارای سوابق ضد امنیتی داشتند، افراد دیگری در زندان حضور ندارند و زمینه آزادی آنها در کوتاه‌ترین زمان فراهم شد.

عاملی در مورد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و اظهارنظرهای مختلف در مورد دوستی و هم‌حزبی بودن او با استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: ادیب از همکلاسی‌ها و هم محله‌ای ما نیست و در حلقه دوستان هم‌حزبی ما نیز قرار نداشته بلکه ارزیابی عملکرد مدیریتی او در نوسازی مدارس نشان می‌دهد که فعالیت‌های او قابل تحسین است و می‌تواند با جدیت کارها را پیگیری کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در یک سال گذشته افراد متعددی برای این مسئولیت معرفی شدند و حتی از خود مجموعه میراث فرهنگی نیز افرادی مد نظر بودند که حائز شرایط تشخیص داده نشدند و در نهایت در جمع‌بندی به حسن محمدی ادیب رسیدیم که دارای سابقه عمرانی و چهره فرهنگی است و قطعاً فهم فرهنگی بالایی نیز دارد.

عاملی بیان کرد: مدیرکل میراث فرهنگی علاوه بر تأییدیه مسئولان استانی، به خاطر شرایط مدیریتی و سوابق نظر مسائل مسئولان کشوری و وزارتخانه را نیز جلب کرد تا در این مسئولیت قرار گیرد که امیدواریم در دوره مسئولیت در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بتواند موفق عمل کند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما نمی‌توانیم فردی را انتخاب کنیم که هم در حوزه میراث فرهنگی و هم گردشگری و صنایع دستی متخصص محض باشد و قطعاً مدیریت این حوزه مربوط به پروژه‌ها و طرح‌هایی است که اجرای آن را مدیریت جدید پیگیری خواهد کرد.

عاملی ضرورت تکمیل پروژه مهم ارجستان را در سرعین یادآور شد و تصریح کرد: ۳۰ میلیارد تومان منابع برای این پروژه تعریف شده که با انتخاب پیمانکار امیدواریم این راه ارتباطی به سرعت احداث و راه‌اندازی شود.

موافق برگزاری کنسرت و جشنواره‌ها هستیم

وی گفت: در شهرستان سرعین پروژه‌های متعدد راهسازی از آلوارس گرفته تا تعریض ویله‌درق و پیست اوجور در حال اجرا است و در کنار آن با تأمین ۷۷ میلیارد تومان، ۲۵ کیلومتر راه روستایی نیز در شهرستان سرعین اجرایی شده است.

عاملی در مورد برگزاری کنسرت موسیقی و جشنواره‌های گردشگری در سرعین افزود: ما موافق برگزاری این رویدادها هستیم تا حال مردم خوب شود.

رئیس شورای اداری اردبیل خاطرنشان کرد: برند حال خوب بودن باید در این شهر گردشگری تعریف شود تا به دور از استرس و شرایط سخت اقتصادی، مردم هیجانات خود را در قالب این رویدادها تخلیه کنند که ما به فرماندار سرعین تاکید کردیم تا در برگزاری جشنواره زمستانی گردشگری تلاشی مضاعف انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما هیچ‌گونه منعی در برگزاری کنسرت‌های فصلی و جشنواره‌ها نمی‌بینیم و قطعاً سعی ما بر این خواهد بود تا این رویدادها به شکل مناسب برگزار شود.

عاملی در مورد کمپ تیم‌های ملی نیز بیان کرد: با تأمین زمین امیدواریم در این دولت فرصت و بستر اجرایی شدن کمپ تیم‌های ملی فراهم آید تا ما بتوانیم عقب‌ماندگی‌های گذشته را در این زمینه جبران کنیم.

وی در مورد تأثیرگذاری شرکت‌های دانش‌بنیان در بهبود تولید ناخالص ملی و منطقه‌ای ادامه داد: تحول آینده قطعاً بر مبنای دانش‌بنیان و خلاقیت نیروی انسانی خواهد بود و در این زمینه ما توسعه پارک علم و فناوری را به صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دنبال می‌کنیم.

عاملی گفت: تلاش ما بر این است تا شهرک فناوری در ۲۰ هکتار زمین و کارخانه نوآوری نیز در استان احداث شده و ۴۰ قطعه زمین برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نیمه تجاری‌سازی ایده‌ها تخصیص پیدا کند.

استاندار اردبیل افزود: امیدواریم با این اقدامات و تلاش‌ها تا پایان امسال بتوانیم در بخش دانش‌بنیان به اهداف و برنامه‌های تعریف شده دست پیدا کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 957694

مهمترین اخبار ایران و جهان: