نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 13:38

کمک ۹۰ میلیارد تومانی خیرین نمازگزار برای آزادی زندانیان در خراسان رضوی

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: خیرین نمازگزار در سراسر استان، مبلغ ۹۰ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، سعید سربازجانفدا ظهر امروز در تایباد اظهار کرد: در قالب طرح دوساله «نذر هشتم» نمازگزاران مساجد خراسان رضوی، ستاد امور مساجد، ستاد دیه و مجموعه قضایی استان با جمع آوری ۹۰ میلیارد تومان کمک از خیرین نمازگزار و ارائه ارفاق‌های قضایی، زمینه آزادی تعدادی از زندانیان را فراهم کردند.

وی افزود: در راستای این طرح تعداد ۸۵۰ زندانی بدهکار نیازمند با کمک خیرین متدین و نمازگزار از زندان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی بیان کرد: طرح نذر هشتم که ۲ سال قبل در این استان شروع به کار کرد، با تاسی از رأفت امام رضا (ع) نامگذاری شد و اکنون به الگویی برای دیگر استان‌های کشور تبدیل شده است.

سربازجانفدا ادامه داد: اشتغال زندانی ها، اولین اولویت از اولویت های دهگانه سازمان زندان های کشور است و زندانیان می توانند در طی سه طرح کارگاه‌های اشتغال داخل زندان، زندانیان دارای رای اشتغال به کار در بیرون از زندان و نیز اشتغال نشسته در زندان مشغول به کار شوند.

وی اذعان کرد: زندانیان برای تامین معیشت خود و خانواده شان در دوران محکومیت تلاش می کنند و از طرف سازمان زندان های کشور هم طرح های حمایتی از آنها در دستور کار قرار دارد. 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی اضافه کرد: ارائه تسهیلات بانکی، استفاده از گروه‌های صلح و سازش و کمک‌های بلاعوض از جمله برنامه‌های حمایتی برای زندانیان بوده که امسال نسبت به سال‌های گذشته در خراسان رضوی رشد خوبی داشته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 956606

مهمترین اخبار ایران و جهان: