نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 11:19

سازش بیش از ۴۴۰ درصدی پرونده های کیفری در کلانتری ها

قزوین- دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: طی ۹ ماهه سال جاری ۴۱۳۰ فقره پرونده کیفری در مراجع انتظامی منجر به سازش شد، که به نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ حسین رجبی اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست های قوه قضاییه در استان ۱۵ برنامه پیش بینی اجرایی شده و اولویت اقدامات در حوزه پیشگیری و کاهش جمعیت کیفری است و اولین برنامه عملیاتی دادستانی اصلاح ذات البین با هدف کاهش جمعیت و محکومیت های کیفری است.

وی افزود: کاهش ۲۰ درصدی جمعیت کیفری در استان هدف گذاری شده و امیدواریم تا پایان سال با برنامه ریزی و تلاش تمامی همکاران قضایی، شاهد تحقق این مهم باشیم و بتوانیم با استفاده از نهادهای ارفاقی زمینه آزادی مددجویان دارای شرایط لازم را فراهم سازیم.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: واحد سازش در همه کلانتری ها فعال شده تا علاوه بر مجموعه های قضایی و شوراهای حل اختلاف از ظرفیت مراجع انتظامی استان هم در راستای صلح و سازش به خوبی استفاده شود.

رجبی اظهار داشت: با ابتکار دادستانی مرکز استان واحد اعتذار نیز در تمام مراجع قضایی و انتظامی راه اندازی می شود و امیدواریم این موضوع نیز زمینه ساز صلح و سازش در دعاوی کیفری باشد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها، اقدامات و تلاش های صورت گرفته؛ طی ۹ ماهه سال جاری ۴۱۳۰ فقره پرونده کیفری در مراجع انتظامی منجر به سازش شد، که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانده سازش ۴۴۳ درصدی پرونده ها در کلانتری ها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 982150

مهمترین اخبار ایران و جهان: