نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 16:06

توزیع روزانه ۲۵ تن گوشت منجمد در همدان

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه به منظور تنظیم بازار اقدام به توزیع گوشت قرمز منجمد کردیم گفت: روزانه ۲۵ تن گوشت منجمد در حال توزیع است و تا زمانی که تقاضا باشد این روال ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین فضلی ظهر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند توزیع گوشت منجمد با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز به دو دلیل افزایش پیدا کرده است اظهار کرد: دلیل اول افزایش قیمت مربوط به خشکسالی‌های اخیر و افزایش قیمت علوفه و علت دوم نیز افزایش قیمت خوراک دام است.

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده دام زنده افزایش یافته است افزود: طبق روال همه ساله عرضه دام در زمستان کاهش پیدا می‌کند از همین رو به منظور تنظیم بازار اقدام به توزیع گوشت قرمز منجمد کردیم.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی همدان با تاکید بر اینکه طی ۲۰ روز گذشته گوشت قرمز روزانه توزیع شده و کماکان این میزان به ۲۵ تن رسیده است تصریح کرد: عرضه دام از ۵۰۰ رأس به ۲۵۰ رأس رسیده بنابراین این اقدام بازار را کنترل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: گوشت قرمز منجمد از ذخایر استراتژیک کشور که خوشبختانه ذخایر خوبی نیز هست، توزیع می‌شود، ضمن اینکه واردات گوشت قرمز در صورت لزوم در دستور کار است. 

فضلی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر آخرین سهمیه گوشت منجمد استان ۳۱۴ تن گوشت قرمز منجمد بوده است افزود: حواله این میزان در راستای توزیع مویرگی صادر شده است.

وی با بیان اینکه افزون بر این ۵۰۰ تن دیگر تقاضا کردیم که با حمایت‌های مسئولان استان تا پایان هفته تخصیص خواهد یافت بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر یک‌هزار تن گوشت قرمز منجمد، یک‌هزار و ۷۰۰ تن مرغ منجمد، ۹ هزار و ۲۲ تن برنج تنظیم بازاری و ۶ هزار تن شکر توزیع شده است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی همدان یادآور شد: توزیع این میزان گوشت با کیفیت قیمت گوشت گرم را متعادل می‌کند به نحوی که در روزهای آینده قیمت روند کاهشی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه از همشهریان درخواست دارم به اطلاعیه‌ها توجه و مایحتاج خود از فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهیه کنند متذکر شد: گوشت منجمد در دورترین نقطه استان نیز توزیع می‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان همدان نیز در این بازدید اظهار کرد: قیمت گوشت منجمد گوسفندی هر کیلو ۱۴۵ هزار تومان و گوشت منجمد گوساله هر کیلو ۱۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

ابوالفضل اینانلو با اشاره به اینکه توزیع در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اصناف امین و فروشگاه‌های منتخب صورت می‌گیرد گفت: گوشت‌های در حال توزیع در قالب برنامه‌های حمایتی از دامدار تهیه شده و با کیفیت عالی بسته‌بندی و ذخیره شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز بازار این توزیع ادامه‌دار است و بدون محدودیت در سطح استان توزیع خواهد شد.

پایان پیام/89033/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1010406

مهمترین اخبار ایران و جهان: