نیوز سیتی!
10 بهمن 1401 - 23:15

اقتدارآفرینی پلیس با تحقق نقش‌های اجتماعی، اطلاعاتی و عملیاتی

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: اگر سه نقش اساسی اجتماعی، اطلاعاتی و عملیاتی به درستی محقق شود، پیامدهای پیش بینی و پیشگیری و از جنس اقتدارآفرینی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار احمدرضا رادان در آیین تکریم و معارفه روسای سازمان اطلاعات، پلیس امنیت اقتصادی و معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا، اظهار داشت: خوشحالم که در ایام رجبیه و در آغازین روزهای دهه مبارک فجر توفیق رفیق شد تا در جمع شما حضور پیدا کردم.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان این که دستاوردهای پلیس در معماری فراجا به جایی رسیده که فرماندهی انتظامی مسئول امنیت عمومی و از ارکان امنیت داخلی و موثر در امنیت ملی است، گفت: سازمانی مانند فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با توجه به گستردگی و تنوع مأموریت های محوله باید بتواند نقش های هر مجموعه را تعریف و عملیاتی کند.

وی افزود: از جمله نقش‌های فراجا می توان به سه نقش اساسی و مهم اشاره کرد که شامل نقش اجتماعی، اطلاعاتی و عملیاتی است و واحدهای ماموریتی بر اساس این نقش ها باید کارکرد خود را معین کنند و اگر این سه به درستی محقق شود پیامدهای پیش بینی و پیشگیری و از جنس اقتدارآفرینی ایجاد می شود.

سردار رادان با اشاره به تأکیدات فرمانده معظم کل قوا در خصوص اقتدار پلیس، عنوان داشت: در این خصوص نمی توان بعد فرهنگی و اجتماعی را فقط به یک بخش سازمان تعمیم داد بلکه همه بخش ها و مجموعه های انتظامی باید در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

رئیس پلیس کشور با تأکید بر این که سازمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یکی از سازمان های اساسی و مهم به شمار می رود، گفت: باید بیش از گذشته به این سازمان اهمیت داده و مطالبه گری به عمل آید.

سردار رادان در ادامه ضمن اهمیت سازمان اطلاعات فراجا، پلیس امنیت اقتصادی و نیز معاونت فرهنگی و اجتماعی گفت: سازمان اطلاعات فراجا از ارکان مهم جهش و پیشرفت است و علاوه بر این سازمان ،پلیس امنیت اقتصادی نیز یکی از پلیس های مهم فراجا با مأموریت های بسیار ویژه است که باید حمایت از سرمایه گذاران اقتصادی و کسانی که به مملکت خدمت می کنند را مدنظر داشته باشد و همچنین باید پلشتی ها را شناسایی و آنها را نابود کند. در اینجاست که درگاه های اطلاعاتی اهمیت ویژه ای پیدا می کند چراکه اگر با دقت عمل نشود نه تنها امنیت آفرین نخواهد بود، بلکه ناامنی نیز ایجاد می کند ضمن اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی فراجا ناظر بر قبل، بعد و حین اقدامات پلیس است و اقدامات این معاونت بسیار فنی، پیچیده و با ظرافت بوده و باید با بهره مندی از تمام اقلام هنر، اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، عملیات روانی، افکار سنجی، نظرسنجی و ... به سرمنزل مقصود برسد.

سردار محمدسعید منتظر المهدی نیز در این مراسم  ضمن اعلام تشکر از حسن اعتماد فرمانده کل انتظامی کشور گفت: حوزه اجتماعی همان گونه که از نام آن مشخص است، حوزه انفرادی نیست بلکه یک حوزه جمعی است و بدون یاری و همکاری دیگران هرگز راه به جایی نخواهیم برد و کمک عزیزان و تجربیات آنها به طور قطع در نیل به اهداف معین شده بیش از پیش ضروری خواهد بود و با استفاده از اندیشه های اندیشمندان، خبرگان و نخبگان حوزه مختلف مراجع علمی و دینی و دانشگاهی تلاش خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه کار سنگینی پیش رو داریم و از همگان خواهانم که در این حوزه کمک حال ما باشند، افزود: تدابیر ابلاغی فرمانده محترم کل انتظامی کشور نصب العین ماموریت های حوزه اجتماعی خواهد بود و در این زمینه به مدد الهی و کمک دوستان راه مشخص شده و اهداف عیان را با سرعت تعیین شده خواهیم پیمود امیدوارم این اهداف با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی به سرانجام برسد واگر پیشگیری، پیش بینی و پیش دستی در حوزه اجتماعی  به درستی انجام شود، از بار حوزه انتظامی کاسته خواهد شد، و با بررسی علل و ریشه آسیب های اجتماعی امروزی، پیشگیری در حوزه های اجتماعی باید از لایه سطحی به لایه های عمیق تر تعمیم داده شود تا اثرات آن در امنیت جامعه کاملا ملموس باشد.

در این مراسم سردار مهدی حاجیان معاون فرهنگی و اجتماعی سابق فراجا ضمن ارائه گزارشی از عملکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی فراجا و برخی اقدامات ابتکاری در این حوزه، اظهار داشت: از ارکان مهم در سیاست گذاری معاونت فراجا می توان به مواردی نظیرپنجره ارتباطی، نقش جامعه محوری و مشارکت پذیری؛ نقش اطلاع رسانی و تولید محصولات هدفمند، هوشمند و افزایش سرمایه های اجتماعی؛ مسئله نبض سنجی پلیس در اجتماع و نقش پیچیده جنگ رسانه ای و هیبریدی اشاره کرد.

وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه فضای مجازی و همچنین اتاق وضعیت و ایجاد شورای سیاستگذاری رسانه در معاونت فرهنگی و اجتماعی فراجا گفت: امروز با ایجاد صفحات فعال توان همزمان تولید محتوا با نگاه شناختی، آفندی و پدافندی را داریم و به مدل های جدیدی از تحلیل داده ها رسیده ایم و توان پایش و عملیات روانی ما ارتقاء پیدا کرده است.

گفتنی است، در این مراسم با حکم سردار رادان؛ فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، تعدادی از مدیران سطح یک فراجا در مشاغل مدیریتی جدید منتصب شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1008794

مهمترین اخبار ایران و جهان: