نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 15:25

وجود 3 هزار بنای ناپایدار در آذربایجان شرقی/ 5 درصد بناهای ناپایدار کشور در استان

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه بیش از 5 درصد بناهای ناپایدار کشور در آذربایجان شرقی است، گفت: براساس آمار مرکز آمار ایران، 130 هزار بنای ناپایدار در بافت‌های فرسوده، مناطق حاشیه‌نشین و بافت تاریخی این استان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد آئینی ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان آذربایجان شرقی شهرداری‌ها را شرکای اصلی و راهبردی این شرکت دانست و اظهار کرد: گزارش شهرداری تبریز درخصوص رشد قابل توجه نوسازی بافت فرسوده مایه خرسندی است.

وی با اعلام اینکه بیش از ۵ درصد بناهای ناپایدار کشور در آذربایجان شرقی است، افزود: براساس آمار مرکز آمار ایران، ۱۳۰ هزار بنای ناپایدار در بافت‌های فرسوده، مناطق حاشیه‌نشین و بافت تاریخی این استان وجود دارد که اگر این بناها نوسازی شوند به اندازه ۳ برابر ظرفیت تولید واحد مسکونی دارند که نیاز استان به مسکن را تامین می‌کند.

وی با اشاره به تمهیدات وزارت راه و شهرسازی در این خصوص، گفت: با توجه به توان مالی ساکنان این مناطق و عدم تمایل پیمانکاران برای سرمایه‌گذاری، وزارت راه و شهرسازی به شهرداری‌ها اجازه داده است که مشوق‌هایی را برای نوسازی بافت‌های فرسوده به شهروندان ارائه کنند.

آیینی با اشاره به اینکه نوسازی این بافت‌ها در ۸ سال قبل از دولت سیزدهم به حداقل رسیده بود، افزود: باید تلاش کنیم تا دوباره این بحث را رونق داده و سالانه بتوانیم ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار واحد را در این بافت‌ها نوسازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بسته تشویقی شورای عالی شهرسازی درخصوص نوسازی بافت‌های فرسوده، حق مردم است و باید اجرایی شود، از شهرداری تبریز خواست مشوق‌های بیشتری را در اختیار شهروندان قرار دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 986050

مهمترین اخبار ایران و جهان: