مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر اینکه امروز اصلیترین نقشهراه آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است، گفت: رهبر انقلاب نظر ویژهای نسبت به فرهنگ دارند و در این راستا در سال ۱۳۹۰ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوب شد و قرار بود اتفاقات براساس این سند باشد، قرارگاه اجراییسازی سند تحول بنیادین را ایجاد کردیم و بسیاری موانع برداشته شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: رسیدن به کمال در آموزش و پرورش محقق میشود، آموزش و پرورش یک نهاد فراگیر است و هیچ فردی را نمیتوان تصور کرد که با آموزش و پرورش درگیر نباشد.
وی افزود: نتیجه اتفاقات این مجموعه در جامعه محقق میشود، اگر آموزش و پروش توانمندی داشته باشیم، سایر نهادها قوی خواهند بود.
ابراهیمی با اشاره به شوراهای آموزش و پرورش تصریح کرد: در دی ماه سال ۱۳۷۲ قانون شوراهای آموزش و پرورش با هدف مشارکت مردم در تصمیمسازیهای آموزش و پرورش تصویب شد، شوراهای آموزش و پرورش برای بهرهگیری از ظرفیتهای فکری، نظارت و تسهیل در امور مردمیسازی مدارس ایجاد شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه توانمندی آموزش و پرورش از دیگر اهداف ایجاد شوراهای مدارس بوده است، ادامه داد: همه مسؤولان اثرگذار شهر در شورای آموزش و پرورش حضور دارند و تصمیمات مهم در این شوراها گرفته میشود؛ در یک سال اخیر به دنبال داشتن مصوبه و اجرای آنها از سوی این شوراها هستیم.
وی با بیان اینکه سعی کردهایم در راستای تحقق شعار مردمیسازی دولت حرکت کنیم، گفت: باید در تصمیمسازی از والدین دانشآموزان استفاده کنیم، همچنین باید از دانشآموز استفاده کنیم تا دشمن استفاده نکند.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش دچار ناملایماتی بوده است، دشمن تلاش کرده تا جامعه اسلامی را با فرهنگ اسلامی و انقلابی فاصله بدهد و هویت دانشآموز را تهی کند؛ تلاش میکنیم خلاف اهداف دشمن حرکت کنیم و هویت دینی را تقویت کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: رهبر انقلاب نظر ویژهای نسبت به فرهنگ دارند و در این راستا در سال ۱۳۹۰ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوب شد و قرار بود اتفاقات براساس این سند باشد، قرارگاه اجراییسازی سند تحول بنیادین را ایجاد کردیم و بسیاری موانع برداشته شد؛ امروز اصلیترین نقشهراه آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است، از همه نهادها کمک خواستهایم، همه وظیفه دارند تا در راستای تربیت دینی کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه نظر دولت سرمایهگذاری روی دانشگاه فرهنگیان است، گفت: این دانشگاه محل اصلی ورود معلم به آموزش و پرورش است، این دانشگاه در دولت قبل در حال تعطیلی بود اما امسال ورودی دانشگاه فرهنگیان به نزدیک ۴۰ هزار نفر رسید.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: یکی از راههای دیگر اصلاح گزینش فردی است که قرار است بهترین سرمایه جامعه یعنی دانشآموز را به دست وی بسپاریم، گزینش در آموزش و پرورش تغییرات بسیاری کرد، نفراتی اضافه شدند، قوانین در حال اصلاح است، همچنین قرار است گزینش فرآیندی شود و به یک مرتبه ختم نشود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین عنوان داشت: نطر ویژهای به ورود روحانیون به مدارس به عنوان نهاد فرهنگی اثرگذار داریم و نزدیک به ۲ هزار روحانی را در آموزش و پرورش داریم، تلاش داریم در همه مدارس نماز جماعت برپا شود، خادمان نماز مأمور بررسی برگزاری اقامه نماز جماعت در مدارس هستند.
وی ادامه داد: وضع جامعه تغییرات ظاهری داشته است، دانشآموزان فقط تحت تأثیر مدرسه نیستند، امیدواریم جامعه سالمتری داشته باشیم؛ ایراد است که دانشآموز بعد از مدرسه تغییر ظاهری داشته باشد و باید تربیت بهتری داشته باشیم.
ابراهیمی در پایان در مورد تعطیلیهای اجباری گفت: تلاش میکنیم دانشآموز از فضای مجازی دور کنیم، مسؤولان مربوطه باید برای آب و هوای اصفهان سیاست ویژهای را در نظر بگیرند، نباید به واسطه آلودگی هوا یک میلیون دانشآموز دچار مشکل شوند و راهی فضای مجازی شود؛ امیدواریم مدارس به واسطه آلودگی هوا تعطیل نشود تا فضای مجازی محور قرار نگیرد.
پایان پیام/۶۳۰۹۰/ی