نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 10:40

ایجاد بازارچه مرزی خراسان شمالی در کارگروه مرز کشور مطرح می‌شود

بجنورد- معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی از پیگیری موضوع بازارچه مرزی استان با ترکمنستان از حوزه اقتصادی وزارت کشور خبر داد و گفت: بناست این موضوع در کارگروه مرز کشور مطرح شود.

ناصر فخر موحدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیگیری مسائل خراسان شمالی از سطح ملی، اظهار کرد: تأمین بوکسیت مورد نیاز کارخانه آلومینا جاجرم که مستقیماً برای ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند، نیازمند فعالیت معدن تاش استان سمنان است که با پیگیری‌های انجام شده معاون اقتصادی وزارت کشور دستور بررسی موضوع را صادر کرد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: فعال سازی مجدد معدن بوکسیت تاش از واردات این ماده معدنی از خارج از کشور و خروج ارز جلوگیری خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه خراسان شمالی فضای مناسبی برای سرمایه گذاری دارد، افزود: ظرفیت مناسب استان در این حوزه برای مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تشریح شد و بنا شد این مسئول به منظور بازدید از واحدهای تولیدی و فرصت‌های سرمایه گذاری به خراسان شمالی سفر کند.

فخر موحدی تصریح کرد: برقراری پرواز از طریق شرکت آسمان که تحت نظر صندوق بازنشستگی است نیز از دیگر خواسته‌های ما بود که بنا شد موضوع بررسی شود.

معاون اقتصادی استانداری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه ایجاد بازارچه مرزی بین استان و ترکمنستان یک ضرورت است، گفت: این موضوع با حوزه اقتصادی و امنیتی وزارت کشور مطرح شد.

وی افزود: بناست این موضوع در کارگروه مرز کشور مطرح شود.

فخر موحدی گفت: همچنین بناست طرح توجیهی اقتصادی امنیتی این حوزه به وزارت کشور ارسال شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 972250

مهمترین اخبار ایران و جهان: