نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 02:49

بیکاری زیبنده جوانان عسلویه نیست/ لزوم بهبود وضعیت مدارس شهرستان

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم بهبود وضعیت مدارس شهرستان عسلویه گفت: بیکاری زیبنده جوانان عسلویه نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری یکشنبه‌شب در جمع اهالی شهرستان عسلویه اظهار داشت: دینداری در دنیا حیات معنوی و الهی می‌دهد و در آخرت با این حیات معنوی محشور می‌شویم و قیمت آن بهشت است.

وی اضافه کرد: جای سپاس و شکر الهی است برای من که این چند روز در خدمت شما مردم خوب عسلویه هستم؛ در این چند روز متوجه برخی مشکلات شدم، توصیه‌هایی به مسئولین کردم و پیگیر رفع مشکلات هستم.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه عشق به وطن، تعهد ملی و میهنی مردم عسلویه بسیار خوب است خاطرنشان کرد: مردم این شهرستان به نظام و انقلاب وفادار هستند و وحدت تشیع و تسنن در عسلویه بی نظیر و یک الگو است. این سنت خاتم الانبیا (ص) است و با این وحدت ما دشمن را شکست دادیم.

وی ادامه داد: همه مسائلی که نمایندگان مردم اینجا طرح کردند را یادداشت کردم کاملاً صحیح است که نزدیک ۲۴ مورد بود؛ اینها باید خیلی زودتر حل می‌شد ولی ترک فعل‌هایی انجام شده و باعث انباشت این مطالبات شده است.

بیکاری زیبنده جوانان عسلویه نیست/ لزوم بهبود وضعیت مدارس شهرستان

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره سفر مقام معظم رهبری به عسلویه افزود: در سفری که مقام‌معظم رهبری به عسلویه داشتند خواسته‌هایی داشتند و اعتبارات سفر حضرت آقا تخصیص یافت و بخش زیادی از طرح‌های سفر معظم له اجرایی شد.

وی تاکید کرد: بخشی از خواسته‌های رهبر انقلاب محقق نشده است؛ مثل سلامت، محیط زیست، سلامت آب و خاک، بهداشت و درمان و آب که هنوز پابرجا است. اینها با حیات و جان مردم ارتباط دارد و باید تدبیر شود کاری که سال‌ها قبل باید انجام می‌شد ولی ترک فعل‌هایی شده است این ترک فعل‌ها باید بررسی شود.

صفایی بوشهری افزود: توسعه شهری خوبی در شهرستان عسلویه انجام شده که از شهرداران، دهیاران و شوراها قدردانی می‌کنم، البته هنوز هم جای کار بیشتر و توسعه بهتر وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیکاری زیبنده مردم عسلویه نیست تصریح کرد: این صنعت خانه مردم عسلویه است. آمار دادند که ۲۸۰ نفر بیکار دارد باید تمهیدی انجام شود که این افراد هم بروند سر کار و اگر مهارت ندارند بروند آموزش ببینند.

امام جمعه بوشهر گفت: مردم مطالبات را از مسئولین بخواهند؛ حضرت آقا ۱۰ سال قبل به عسلویه آمدند و خواسته‌هایی داشتند که هنوز محیط زیست درست نشده است، در مورد اشتغال تذکر دادند و در مورد آب نخل تقی و بیدخون و عسلویه تذکر دادند ولی هنوز مشکل آب هست.

وی اضافه کرد: فرماندار شهرستان عسلویه این مسائلی که مردم امشب طرح کردند را بررسی کنند، دسته بندی و اولویت بندی کنند و در جهت حل آن اقدام کنند.

بیکاری زیبنده جوانان عسلویه نیست/ لزوم بهبود وضعیت مدارس شهرستان

صفایی بوشهری ادامه داد: سندهای خانه‌های مردم بیدخون که مشکل دارند را حل کنید و اسناد مردم را بدهید. مردم می‌خواهند وام بگیرند و خانه بسازند که نیاز به سند دارند. در این مورد کارگروه تشکیل دهید و از جوانان عسلویه استفاده کنید. عسلویه جوانان خوب و آگاهی دارند.

وی بیان کرد: فرماندار عسلویه از تأسیس دانشگاه آزاد خبر می‌دهد؛ توسعه آموزش و ایجاد دانشگاه خوب است اما اول باید مدارس را تقویت کنید. بنشینید با کمک مسئولین وزارت نفت وضعیت مدارس شهرستان را بهبود ببخشید.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: من مدیران کل و مسئولین مرتبط به مشکلات شما را به شهرستان می‌فرستم تا بررسی کنند و مشکلات را رفع کنند و شما هم از آنها مطالبه کنید.

وی تاکید کرد: قدر مردم را بدانید؛ مسئولین قدر مردم را بدانند چراکه نصف مدیریت مردم‌داری است. در اداره روی مردم باز باشد و میز خدمت در نماز جمعه داشته باشید و بروید مساجد به مردم عنایت داشته باشید.

صفایی بوشهری افزود: به محرومان و خانواده‌های بی بضاعت توجه کنید. برای عسلویه زیبنده نیست هزار و ۸۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی داشته باشد. عسلویه با این صنعت نباید یک خانواده نیازمند داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 964294

مهمترین اخبار ایران و جهان: