نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 12:07

امام جمعه بوشهر: علت مشکلات عسلویه «ترک فعل» مسئولان است

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بخشی از خواسته‌های رهبر انقلاب در سفر به عسلویه محقق نشده است، گفت: مسئله سلامت، محیط زیست، سلامت آب و خاک، بهداشت و درمان و آب که هنوز پابرجا است، اینها با حیات و جان مردم ارتباط دارد و باید تدبیر شود؛ کاری که سال‌ها قبل باید انجام می‌شد ولی ترک فعل‌هایی شده و لذا لازم است تا این ترک فعل‌ها بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان عسلویه، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه استان بوشهر شب گذشته در دیدار با مردم شهرستان عسلویه در مصلای این شهر، اظهار داشت: دینداری در دنیا حیات معنوی و الهی می‌دهد و در آخرت با این حیات معنوی محشور می‌شویم که قیمت آن بهشت است. 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه عشق به وطن، تعهد ملی و میهنی مردم عسلویه بسیار خوب است، خاطرنشان کرد: مردم این شهرستان به نظام و انقلاب وفادار هستند و وحدت تشیع و تسنن در عسلویه بی‌نظیر و یک الگو است، این سنت خاتم الانبیا (ص) است که با این وحدت ما دشمن را شکست دادیم. 

صفایی بوشهری، با اشاره به برخی مشکلات مطرح شده از سوی مردم در این دیدار، گفت: ایرادات مطرح شده صحیح است و باید خیلی زودتر حل می‌شد، ولی ترک فعل‌هایی انجام شده و باعث انباشت این مطالبات شده است. 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با اشاره سفر مقام معظم رهبری به عسلویه در سال ۱۳۹۰، افزود: در سفر مقام‌معظم رهبری به عسلویه خواسته‌هایی مطرح شد که اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب تخصیص یافت و بخش‌های زیادی از طرح‌های سفر ایشان نیز اجرایی شده است. 

وی با بیان اینکه بخشی از خواسته‌های رهبر انقلاب محقق نشده است، گفت: مسئله سلامت، محیط زیست، سلامت آب و خاک، بهداشت و درمان و آب که هنوز پابرجا است، اینها با حیات و جان مردم ارتباط دارد و باید تدبیر شود؛ کاری که سال‌ها قبل باید انجام می‌شد ولی ترک فعل‌هایی شده و لذا لازم است تا این ترک فعل‌ها بررسی شود. 

صفایی بوشهری افزود: توسعه شهری خوبی در شهرستان عسلویه انجام شده که از شهرداران، دهیاران و شوراها قدردانی می‌کنم، البته هنوز هم جای کار بیشتر و توسعه بهتر وجود دارد. 

وی با بیان اینکه بیکاری زیبنده مردم عسلویه نیست، تصریح کرد: این صنعت، خانه مردم عسلویه است، در رابطه با بیکاری در این شهرستان باید تمهیدی انجام شود که این افراد هم بروند سر کار و اگر مهارت ندارند، آموزش ببینند. 

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مردم مطالبات را از مسئولین بخواهند، گفت: مقام معظم رهبری ۱۰ سال قبل به عسلویه آمدند و خواسته‌هایی داشتند که هنوز محیط زیست درست نشده، در مورد اشتغال و آب نخل تقی و بیدخون و عسلویه نیز تذکر دادند، ولی هنوز مشکل آب وجود دارد. 

صفایی بوشهری، اضافه کرد: فرماندار شهرستان عسلویه این مسائلی که مردم طرح کردند را بررسی و دسته‌بندی و اولویت‌بندی کند و در جهت حل آن اقدام شود. 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: سندهای خانه‌های مردم که مشکل دارند را حل کنید و اسناد مردم را بدهید، مردم می‌خواهند وام بگیرند و خانه بسازند که نیاز به این سند دارند، در این مورد کارگروه تشکیل دهید و از جوانان عسلویه استفاده شود. 

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 965050

مهمترین اخبار ایران و جهان: