نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 11:46

حج برای استحکام دین و موجب تقویت آن می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حج برای استحکام دین است؛ در زمان برگزاری حج اقسام دیگر دین مانند امر به معروف نماز و وحدت نمایان می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت الله دری نجف آبادی امروز اظهار کرد: حج برای استحکام دین است؛ در زمان برگزاری حج اقسام دیگر دین مانند امر به معروف نماز و وحدت نمایان می شود.

وی با بیان اینکه حج موجب تقویت دین می شود افزود: در زمان امامان معصوم (ع) حج بهانه‌ای برای دیدار با  ائمه و پرسیدن مسائل شرعی از آن بزرگواران بود چون حکومت های غاصب که در آن زمان بوده اند از دیدار با ائمه معصومین جلوگیری می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اهمیت عدل بیان کرد: ما باید عدالت علوی را پیاده کنیم، اقسام عدل علوی را می توان با نظام پرداخت عادلانه معنی کرد.

دری نجف آبادی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر عدالت در پرداخت‌ها وجود ندارد؛ عدم رضایت مردم در عدم رعایت عدالت قرار دارد، البته با آمدن امام عصر(عج) عدالت برقرار می‌شود عدالتی که ادامه دهنده عدالت علوی است. 

وی با بیان اینکه خانواده اهل بیت ملاک منظم شدن جامعه است اضافه کرد: امامت خانواده اهل بیت برای جلوگیری از تفرقه در جامعه بوده است، شایسته‌ترین و مناسب ترین افراد برای حکومت  اهل بیت (ع) بودند. در زمان امام  عصر (عج) همه در برابر عظمت، معنویت و اخلاص ایشان دلباخته و پیرو می‌شوند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 977850

مهمترین اخبار ایران و جهان: